Gå til innhold

Er det noen som vet ang sykemeldt i ett år og det og miste retten på stillingen sin?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

 

Jeg startet i ny jobb 01.01.2011. Etter ca tre uker ble jeg 50% sykemeldt, og har vært det siden.

 

Det har vært nakken og hodet som har vært problemet. Ikke før i sommer kom jeg i kontakt med en lege som mente det lå noe mer bak mine smerter, og jeg fikk diagnosen deprimert.

 

Jeg har drømmejobben, og stortrives!! Jeg SKAL tilbake i 100% snart, men det tar bare litt lengre tid enn jeg skulle ønske...

 

Jeg går til psykolog en gang i uken, og det hjelper veldig.

 

Maksdatoen min for sykemelding går ut i slutten av 2011, og søknad for AAP er sendt inn, men jeg håper jeg slipper å bruke det!

 

Men hvordan er det? Mister jeg retten til stillingen min etter ett år i sykemelding?

 

Håper noen kan svare meg, da jeg ikke tør å spørre på jobb...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg glemte å nevne at før jeg fikk ny jobb hadde jeg jobbet noen år i en bedrift som tærte veldig på meg. Det var utnyttelse på høyt plan, og urimelige krav. Jeg gikk til slutt på veggen... Legen og kiropraktoren min prøvde å overtale meg til 100% sykemelding for jeg var helt nedkjørt, men jeg nektet å ta imot pga sjefene! Jeg fikk 50% sykemelding, men endte med å jobbe 150% i de 50% for å få gjort jobben...

 

Dette angrer jeg veldig på, for nå må jeg betale for det. Og nå har jeg en jobb jeg virkelig trives i, men klarer ikke å utføre den slik jeg vil...:( Huff jeg håper jeg blir bra fort!!!!

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener du har rett til å beholde stillingen din i totalt 3 år,men er ikke sikker.Sjekk med personalkontoret. Uansett så beholder du de 50% du jobber

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk. Jeg tør ikke å spørre lederen min, jeg er flau nok over å være sykemeldt...:( Men kan kansje prøve å sjekke i arbeidmiljøloven. Jeg er avhengig av å ha en 100% jobb, så det hjelper ikke om jeg har krav på mine 50%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...