Gå til innhold

JEG HAR DYSLEKSI "SKRIVEVANSKER"


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bestandig stevet med og skrive riktig! fikk aldri hjelp på skolen, tok et steg selv når jeg var gått utav videregående og fikk tatt dysleksi testen. har både matte og skrive dysleksi! så jeg sliter dobbelt!

 

men jeg er på ingen måte dum, hadde 5 og 6 i mine muntlige fag, kan lese og forstår det jeg leser veldig bra! kan bare ikke formulere meg på arket! har bod i norge hele mitt liv og er så norsk som du får det! selv om skrivemåten min kanskje ikke tilsier det!

 

merker folk her inne har mange meninger om folk som har skrivefeil, syns det er syns at vi har et "annonym" forum full av feige folk som ikke har noe bedre i hvertdagen og gjøre enn og hakke på andre som sliter.

 

når du ikke har lese og skrive vansker vet du ikke hvordan det er! man kan skrive, skrive og skrive! tror man han skreve den bra settningen, men når man nesten ikke kan forskjell på komma, punktum etter settning slutt! er sluttresultatet aldri bra!

 

de som skal hakke på alle som plages med dette! tror dette et folk som var "viktig" eller "poppulær" på skolen! det og da hadde de høydepuktet i sitt liv, men fant ut når man gikk utav skolen så viset det seg at det er ikke viktig hvem var var på skolen. men hva man gjor på skolen!

 

sikkert mange som blir og komme med slibrige kommentarer etter dette innlegget! men sir bare syns ikke synd på meg selv eller tar meg nær av de kommentarene...

 

SYNS SYND I DE FOLKENE SOM IKKE HAR BEDRE TANKER I SITT LIV ENN OG HAKKE NED PÅ ANDRE I ET ANNONYM FORUM! ALL KRED TIL DERE SOM ER SÅÅÅÅ TØFF, SOM HAR FUNNET EN MÅTE DER DE ENDA KAN PLAGE FOLK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det som forundrer meg er at det på landsbasis er ca. 10 % av befolkningen som er rammet av dysleksi. Mens her inne på forumet er det opp i mot 40 % som påberoper seg å ha dysleksi. Dette er ikke ment som noen kritikk på HI sitt innlegg, men er snarere en liten digresjon fra min side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som er blitt en motediagnose for alle de som ikke gidder å lære seg å skrive korrekt norsk. Ellers all sympati til de reelle dyslektikerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI her...

e sikkert mange som slurve når dem skriv! men koffer irritere sæ! det skjer nu ellers så mye jævlig her i verden enn at man skal hadde ned på noen stakars sjæle som har skrivefeil ..

 

det e nok mere enn bare 10 % som har dysleksi! det e ikke alle som får tatt denne testen.. æ fikk ikke tatt den i min hjemkommune. måtte flytte bort og søke om det selv. for og få tatt den.

 

begge mine svigebrødre og og min mor og svigemor har dysleksi. bare lillebroren til min samboer har fått tatt test for dette og fått hjelp.

jeg fikk ingen hjelp på skolen, bare beskjed at jeg måtte slutte og slurve når jeg skrev stiler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to HI

 

Min mor gav beskjed på barneskolen om at vi har mye dysleksi i familien, hun ble avvist...

 

En lærer på videregående fikk meg testet, men jeg måtte vente et år! på å få testen. Så når jeg var ferdig på skolen fikk jeg bekreftet sterk dysleksi...

 

Bruker explorer med "ordbok innlagt" for å se feilene mine... Hadde gode karakterer på skolen, men var elendig skriftlig, men fant en måte til slutt... Ble lei av å få høre at jeg var dum, lat og jeg måtte skjerpe meg...

 

Takk Gud for Ringenes Herre jeg kjempet meg igjennom, ble en lesehest etter det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg ofte opp i skrivefeil, men det er forskjell på de som har dysleksi og de som ikke GIDDER å prøve en gang...

 

Men du, hvis du har diagnosen så burde du vite at det hetet dyskalkuli når det har med tall å gjøre... Dysleksi går kun på tekst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...