Gå til innhold

A propos kjerringer som ikke gidder å skifte dekk på bilen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

"Ingen mann har skiftet dekk på MIN bil"

"Mannen rakk ikke å skifte dekk, da må vi bli hjemme"

"Det er ikke min ansvarsoppgave"

"Jeg vet ikke hvordan man gjør det"

Har dere noen gang hørt om å lære? Det er LETT å skifte dekk på en personbil, måtte selv finne ut av det da jeg ble alene med barna. Ved hjelp av videoer på youtube og forklaringer på internett. Tar toppen en halvtime, UTEN skrupistol og med vanlig jekk.

Det med ansvarsoppgave, hvis du havner på sykehuset og mannen er hjemme med barna, skal han da la være å skifte bleier, vaske, lage mat, fordi det ikke er "hans ansvarsoppgave"? Når den ene ikke rekker å gjøre noe, må den andre voksne i familien trå til. Samtidig tar bensinstasjoner fra 200 til 400 kroner for å legge om dekk for deg, du kan vel kjøre bilen til nærmeste Statoil og bestille dekkskift? Eller er det også vanskelig?

 

Synes det er egoistisk særlig av de kjerringene som kjører på sommerdekk fordi "mannen har ikke skiftet dekk" eller "de vet ikke hvordan man gjør det". Dere tror kanskje at menn har medfødt kunnskap til å skifte dekk på bilen fra de er babyer?? Uff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg vet ikke hvordan jeg gjør det, men vil gjerne lære det. Fikk lappen for bare noen mnd siden da, men synes det burde vert med i opplæringa, for det er jo noe alle MÅ kunne. Punkterer man så blir det for dumt å ringe falken om man har reservedekk og hele pakka hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjelden jeg bruker toppen en halvtime - blir som regel minimum 45 minutter her - (og jeg synes jeg arbeider effektivt) - men når det er sagt, er jeg veldig enig med deg.

Jeg skifter dekkene mine selv. Skal i alle fall gjøre det i ettermiddag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, prøvde å skifte dekk i år jeg, men siden bilen fikk skiftet dekk på verksted på våren var mutterene skrudd til med lufttrykk. Fikk f....n ikke skrudd de opp. Ga opp og overlot "problemet" til mannen. Han fikk det heller ikke til og vi endte opp på verksted igjen. Jadda, sånn kan det også gå... ;o)

 

Snakk om udugelig familie hvor INGEN greier å skifte dekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de klager at gubben ikke har byttet, så får de klage på seg selv istede. De har tydeligvis ikke sagt ifra at de må skifte (mase og klage får ikke en mann til å gjøre noe)

 

Jeg har en mann som skifter dekk, han skifter for han syns det er gøy. Da er det høy musikk, han og naboen snakker vås med hverandre i noen timer. De er mannemenner de timene de koser seg ute.

Men jeg kan skifte dekk og gjør det for pappa. Han kan ikke gjøre slikt lenger desverre, så da hjelper jeg til. Mamma skifter ikke dekk, men hun kan det. HUn har skiftet dekk når hun har pungtert, men hun føler seg ikke helt trygg om hun skifter dekk. Hun har på følelsen av at hjulene skal dette av, at hun ikke har fått strammet skruene osv. Jeg skifter dekk, og mamma passer ungene mine. (min far sitter og ser på at jeg skifter dekk, han må jo passe på at jeg gjør det riktig... mannfolk)

 

Men her i huset har vi ikke mannejobber eller damejobber. Her gjør vi det som vi syns er greiest og det som må gjøres, uansett hvem som gjør det. Vi liker heldigvis forskjellige ting, så vi får gjort det vi syns er morsomst å gjøre. Jeg får snekkre, fikse strømting osv, han vasker gulv. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dette innlegget er inspirert av hun som hadde kræsja og mannen ble sur så er det skivebom! Hun kjørte ikke med sommerdekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...