Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre? Ang 3 åring og geiping


hoppla

Anbefalte innlegg

 

Min datter har i de siste månedene geipet svært mye, hun lager stygge hermelyder og har en ufin oppførsel til tider. Jeg misstenker at dette lærer hun fra ei jente i barnehagen som jeg synes har svært dårlig påvirkning på

henne. Jeg ser hvordan hun er forandret når hun kommer hjem fra barnehagen. Hjemme prøver jeg å ikke gi dette altfor stor oppmerksomet, men irettesetter henne og sier at det er stygg oppførsel. Når det kommer til denne jenta, kan jeg jo ikke nekte henne å være sammen med henne, men jeg har en svært dårlig følelse på det. Så mitt spørsmål er. Hva skal jeg gjøre med denne oppførselen, og er dette en fase?er dette noe jeg bør snakke med personalet i barnehagen om? synes den har vart lenge nå..Jeg håper andre som har vært i lignende situasjoner kan komme med noen gode råd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, snakk med personalet i barnehagen - kanskje ikke poengtere dette andre barnet, men be dem om å observere slik oppførsel, og følge opp.

Det klarer de fint - og så kan dere bruke samme teknikk både hjemme og i barnehagen. :)

 

Snuppa mi sa plutselig en dag da vi var på butikken (hun var vel tre/fire) - og vi så en jente som gjeipet:

"Flaks at hun jenta var inne, for her inne er det jo ingen fugler!!"

 

Haha, implisitt at om du gjeiper ute, så kan fuglene bæsje på tunga di.

Det har i hvertfall aldri jeg fortalt henne, men det funket jo kanskje, vi har aldri hatt dette problemet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...