flypapir Skrevet 15. november 2011 #1 Skrevet 15. november 2011 Idag har jeg en time på meg til å lage middag, spise den, samt underholde og skifte på 3 små (eldste 5år) til en fritidsaktivitet... De små skal også spise. Far er hos legen. Hva i all verden rekker jeg å lage på den tiden som er relativt sunt? Sist ble det wienerpølser og posestappe... Det står vi over idag Noen som har tips?
Villa villekulla Skrevet 15. november 2011 #2 Skrevet 15. november 2011 Pasta carbonara? bacon,creme fraiche, mais, salt og pepper etter smak. fullkornpasta. evt en luten salat ved siden av
LettBris Skrevet 15. november 2011 #3 Skrevet 15. november 2011 Spis noen brødskiver og lag middag til kvelds? :-)
Lemonia Skrevet 15. november 2011 #4 Skrevet 15. november 2011 Omelett er raskt og godt i farta. Og har dere middagsrester (litt kokt potet, en pølse, løk eller noen kokte grønnsaker, gjerne revet ost også) går alt fint oppi omeletten. Og så gjerne litt grovt brød til. Min eldste på tre synes i allefall dette er topp.
TøffiTrynet☠ Skrevet 15. november 2011 #5 Skrevet 15. november 2011 Grønnsakssuppe med frossen lapskausblanding! *Fres 3 hakka fedd hvitløk i litt olivenolje i en gryte. *Ha på ca. 1 liter vann og ha i 2-3 buljongterninger. *Hell i en pose frossen lapskausblanding, og krydre med det du vil. Jeg bruker salt, pepper og basilikum. *Kok opp, og la det koke til grønnsakene er møre. Ca. 5 min? Helt til slutt har du i en pakke eller to med suppeboller. (Alt etter hvor glad barna dine er i kjøttboller..) *Ferdig! Server med grovt brød med smør. Tar vel noe sånt som 10 min. å lage alt i alt..
#Ariadne# Skrevet 15. november 2011 #6 Skrevet 15. november 2011 dere er sikkert ferdig å spise for lengst. men dolmio, karbonadedeig, fullkornspasta og salat er ferdig på 15 min=)
flypapir Skrevet 15. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 15. november 2011 Takk for tips dere! Ble den fantastiske pastaen med bolognes fra frysedisken idag... Så da ble middagen laget og fortært på 30min! Neste tirsdag skal jeg planlegge middagen LITT bedre på forhånd, slik at jeg kan servere ungene noe de liker..
Gjest vinterbrud Skrevet 15. november 2011 #8 Skrevet 15. november 2011 I går hadde vi liten tid,og da ble det strimlet svinekjøtt og pasta,mais og salat.Veldig godt og raskt. Ellers er forskjellige woker raskt å lage både med kjøtt og fisk. Stekte karbonader i hamburgerbrød med salat er en kjapp middag. Eller stekte fiskekaker i brød.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå