Gå til innhold

Vil gå til legen å spør om sykemelding. Gravid og utslitt..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Føler at nok er nok, sliter meg gjennom dagene, trøtt som bare det. Har 100% jobb, en sønn på 2 år, og en flott mann som også krever sitt.. Har grått flere kvelder nå av trøtthett, lite energi og vondt i hode, veldig frustrerende. Får ikke såve på nettene heller..

Rekner med at dette er godt nok grunn til å be legen om å sykemelde meg, 40 eller 50%?

 

Jobber turnus, dag og kveld, så er opp tidlig, og iblandt sene kvelder.. Skal på jobb ikveld, kommer hjem kl 23, opp igjen i morgen på dagvakt (står opp 06.30), må som oftest gjøre noe her hjemme før eg legger meg, før eg klarer å "roe meg ned". Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 25 uker på vei og jobber som lærer. Har en toåring selv :)

 

Etter to dager borte fra jobb med hodepine og utslitt kropp for tre uker siden, fikk jeg tydelig beskjed fra legevakt (var redd for at det var noe galt siden kroppen var heeelt gåen) og fastlegen (svangerskapskontroll noen dager etterpå) om at jeg måtte ta det mer med ro.

 

"Takket nei" til forslaget om 50% sykmelding, da jeg får veldig god tilrettelegging på arbeidsplassen. Har nå 20% sykmelding - én dag fri i uka - og fungerer fint i hverdagen og jobben. Arbeidsgiver har fått på plass vikar, og "oppmuntrer" meg ofte til å ta vare på meg selv.

 

Ta en tur til legen. Forklar situasjonen. Det viktigste nå er at du tar vare på deg selv, babyen og ikke kjører deg tom. Toåringen skal også ha litt mammatid ;)

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere, godt å se at flere også er sygemeldt av samme grunn. Er 22+6 idag :) Da bestiller eg legetime å høre hva legen har å si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...