Gå til innhold

Gardiner!!! Noen "eksperter" med gode tips?!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har et veldig langsmalt kjøkken med 4 like store /små vinduer (ca 1x1m). Har nå vite, enkle liftgardiner fra IKEA, men har lyst til å pynte litt til jul med noe mer "julete". Vinduene siter ganske tett og det blir vanskelig med stang tror jeg. Det ene vinduet sitter helt mot den ene veggen slik at det vil bli en rar avslutning på stanga. Har ikke lyst til å sy eller kjøpe ny lift til alle vinduene da det blir ganske tidkrevende eller dyrt. Så hva gjør jeg da?

 

Er helt blondie når det kommer til å sy, men lurte litt på å sy 4 kapper med et eller annet julestoff og "pynte" det opp litt med blonder/mellomverk. Ha en rundstang i løpegang øverst og henge opp i kroker sånn som liftgardinene henger i dag. Kan det gå eller vil det se rart ut? Noen med andre tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mitt tips er å bruke de gardinene du allerede har, men fest noe "julete" på de med knappenåler. Har selv liftgardiner, og når det blir jul henger jeg noen røde hjerter på de, og vips, så er det jul! ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har sikkert tenkt på at fargen på julestoffet må passe sånn noenlunde med fargen på gardinene. Men du har sikkert ikke knall-oransje gardiner, hehe :-)

Ser at noen sprayer vinduene med snøspray før jul. Men det må da være forferdelig å få av igjen?

 

Det er også pent å henge opp en girlander av glitter eller en som er limt sammen av glanspapir. Men slik ekstrem julepynt passer ikke før det virkelig nærmer seg jul :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg gjøre:) Veldig enkelt og greit så passer jo meg perfekt:) Det eneste er at de har hengt der i flere år og jeg er litt lei. Synes at de i utgangspunktet ikke er så fine, tynt puslete stoff som ikke henger noe fint..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo stenger med fjær i som passer inni vinduskarmen, om du skjønner... Hvis du syns det blir rart mht avslutning med vanlig gardinstang.

Da kan du henge opp kapper, gardiner, julepynt, lysgirlandere eller hva du måtte ønske :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...