Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #1 Skrevet 15. november 2011 Har ei venninde jeg er glad i, men som går meg på nærvene ofte når det kommer til samtale, planlegging og samvær med barna hennes. Hun er en god mor, men etter min mening i overkant fokus på barna. Alle 3 har begynnt på skolen og er kjekke barn, men slik hun oppfører seg skulle en tro de fortsatt gikk i bleie og ble ammet. Hun og barne faren er ikke sammen, men bor nær hverandre og hun har en kjekk og hjelpsom samboer nå som stiller opp når det skulle være. Men likevel er det bare å ta seg en kinotur en KJEMPE deal. Alle barna klarer å kle seg og legge seg selv, er bare mindsten som kan trenge en dobbel sjekk i tannpuss. Hva er problemet? En annen ting er at hun er alltid stresset. Ber vi paret på middag føler jeg at klokka begynner å tikke så fort hun kommer. Går maks halvannen til to timer før hun bare MÅ hjem å ordne noe før ungene kommer. Så prater vi kun om ungene og hva hun sunes er viktig for de. Har hørt samme strofen 100 ganger føler jeg. Har tatt det opp med henne et par ganger også og hun er litt enig, men kan ikke noe for det sier hun, er sånn hun er. Det er sikkert sant. Men da blir det jo sånn at det er litt pes å invitere henne på kino og middag, når alt er bare stress hver gang. Denne gangen var det snakk om en kino tur igjen og det er jo et KJEMPE problem... blir litt lei av å ta hensyn til alle andre hele tiden og deres liv, kanskje jeg drar alene
Dini Skrevet 15. november 2011 #2 Skrevet 15. november 2011 Høres ut som min venninne, eneste forskjellen er at hun aldri har tid pga DYRENE sine, og jeg må alltid komme til henne (hun har ikke vært på besøk hos meg på halvannet år) om vi skal finne på noe. Liker ikke dra på besøk dit for hun har det ufattelig skittent hjemme. Bikkjer, hår og søppel overalt i tillegg til gammel oppvask. Huff.. Men skjønner frustrasjonen din med at en liten kinotur kan bli et problem. Når ungene sover og noen er der og passer på de, så burde det jo ikke være noe problem..
Anonym bruker Skrevet 15. november 2011 #3 Skrevet 15. november 2011 Høres ut som min venninne, eneste forskjellen er at hun aldri har tid pga DYRENE sine, og jeg må alltid komme til henne (hun har ikke vært på besøk hos meg på halvannet år) om vi skal finne på noe. Liker ikke dra på besøk dit for hun har det ufattelig skittent hjemme. Bikkjer, hår og søppel overalt i tillegg til gammel oppvask. Huff.. Men skjønner frustrasjonen din med at en liten kinotur kan bli et problem. Når ungene sover og noen er der og passer på de, så burde det jo ikke være noe problem..
Ida-Sol Skrevet 16. november 2011 #4 Skrevet 16. november 2011 Ser også den at det er mindst like irriterende ja Igår bestemte jeg meg bare for å velge en dato som passet for resten, så får hun velge om hun blir med eller ei. Merket hun ble sur, men innen hun har "tid" til å gå på noen forestilling så er den jo tatt av lærrete iom. at hun har barna mest og ikke kan gå da. Husker en gang vi avtalte å dra på hytta jeg og henne med alle barna. Kjørte langt opp på fjellet og dro opp bagger og stell, bare for at hun neste dag MÅTTE stresse seg ned igjen, hadde ikke tid til å være 2 netter med 3 unger og all den pakkingen, re opp senger osv. At hun orker?? For ikke å sakke om at hun stresser jo alle hun er rundt når hun er sånn.. phu.. nei, prøver heller å nyte tiden med barna mine heller enn å føle at jeg skulle vert eller gjort noe annet enn det jeg gjør hele tiden.
Dini Skrevet 16. november 2011 #5 Skrevet 16. november 2011 Nei, nå må du gi deg? Hun hadde ikke "tid" til å være to netter? WOW! Hadde STORkost meg om jeg hadde vært på hyttetur i noen netter med ungene og ei venninne + hennes unger. Det hørtes jo bare koselig ut! Huff.. følte meg stressa bare av måten du skrev det på- stresse på og av med sengetøy og pakk og lass og inn og ut av hytte/bil.. Off.. Gleder meg til mine unger vokser opp og jeg skal ta dem med på hyttetur/camping og slappe av, ikke stresse. Puh.. Skjønner deg, jeg.. Ikke lett å være den som evnt skal si fra heller, de ser jo ikke "feilen" de gjør og går i forsvarsposisjon. Nei, bestill kinobilletter, gi henne datoen + tidspunkt, møter hun ikke opp er det hennes problem =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå