Gå til innhold

Er jeg sær som ikke vil være venn med mindre smarte mennesker?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Samboer og jeg har hatt en del diskusjoner i det siste, ang. mindre smarte mennesker.

 

Han blir rett og slett forbanna når jeg sier at jeg ikke har noen interesse av å inngå vennskap med mennesker jeg anser som dumme. Han har store problemer med å forstå hvorfor det skal ha noe å si.

 

Fra min side går det vel rett og slett ut på at jeg blir mer eller mindre irritert av å forsøke å ha en samtale med noen som ikke skjønner stort. Jeg får virkelig ingenting ut av å snakke/diskutere med personer som ikke har noe "å bidra med", om jeg kan si det sånn.

 

Er jeg sær, eller er det flere som tenker som meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kommer an på personen. Jeg har flere venner som ikke akkurat er smarte, uten at det er plagsomt. Det er bare ikke alle tema jeg diskuterer med dem, på andre kan de være oppdaterte.

 

Videre er det noen "mindre smarte" mennesker jeg ikke takler å være i nærheten av, fordi de stadig skal diskutere tema de overhode ikke forstår noe av. Det blir slitsomt å skulle "forklare" dem de enkleste ting, og jeg har lett for å miste tålmodigheten.

 

Jeg liker "dumme" mennesker langt bedre enn slemme mennesker, selv om diskusjonene med de slemme kan være givende en liten stund. I lengden har jeg mindre tålmodighet med dem likevel, når alt kommer til alt.

 

Vi har alle feil og mangler, og mangel på intelligens er en harmløs en i så måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mangler vel litt sosiale evner da? ;) Sær er du ikke, men kanskje bare litt enkel?

 

hehehe.. skulle jeg tenke som deg, så hadde jeg ikke hatt mange jeg kunne omgås ;)

 

Du er nok bare mest irritert over at du ikke evner å takle det meste ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke snakk om noen bestemte personer, mer generelt.

 

Noen har problemer med å forstå hvordan man oppfører seg rundt andre mennesker, noen har problemer med å forstå ting de leser i avisa. Skjønner du?

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er heller ikke interessert i å inngå vennskap med folk som ikke gir meg noe, men å kalle folk dumme eller mindre smarte fordi de ikke har samme interesser som meg eller liker å diskutere de samme tingene som jeg gjør, det gjør jeg ikke.

Jeg ser på meg selv som normalt smart, og vil nok heller ha venner på mitt "nivå" fremfor professortyper som skal diskutere høytflyvende temaer som ikke interesserer meg. Mulig disse supersmartingene ser på meg som mindre begavet, men jeg tror jeg innehar mer sosial intelligens enn mange av dem.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22:22

 

He he, jeg mangler ikke sosiale evner ;) Jeg har masse venner, så ingen problemer der! Og, ja, jeg har venner som ikke nødvendigvis er de mest intelligente på papiret. Som kanskje sliter med språk og matte, men ikke er dumme av den grunn.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der sa du det, 22:26!

 

I professortypers øyne er nok jeg også mindre smart, og jeg er vel heller ikke interessert i den type samtaler. Tenker altså på de som er dumme, i ens egne øyne. Som du sier, de som er på ens eget "nivå".

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...