Gå til innhold

Jeg holder på å bli desperat etter baby!! Hvorfor klaffer det ikke for oss???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den holdningen der får meg til å le! Hun var vel ikke desperat de første fire-fem pp sikkert? Stress kan påvirke evnen til å bli gravid, men jeg tror det da er snakk om ganske betydelig stress altså!!

 

El-tester er å anbefale ja... Tar du det? Vet du om du har egglønsing jevnlig.. og... Vet du om dere har sex rundt eggløsningen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok alt med ro helt til runde nr ni... Har ikke vært desperat før siste tre ukene egentlig... Jeg er jo eldre også nå da, men 33 er ikke sååå mye.

 

Jeg drøyer med pergo i det aller lengste, men har vi ikke klart det innen mai så blir det veien å gå.

 

Går nesten utover sexlivet vårt dette! Ikke sex hver dag, ta tempen, kom hjem fra jobb, IKKE RUNK!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjenner meg igjen, har prøvd nå i ett år, har to barn fra før (en med samboeren) og mistet to ganger i sommer.

Prøver å ikke stresse, så tar ikke el tester eller noe, har sex når vi føler for det, og det blir ikke så ofte da han er sjømann og myyye borte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok alt med ro helt til runde nr ni... Har ikke vært desperat før siste tre ukene egentlig... Jeg er jo eldre også nå da, men 33 er ikke sååå mye.

 

Jeg drøyer med pergo i det aller lengste, men har vi ikke klart det innen mai så blir det veien å gå.

 

Går nesten utover sexlivet vårt dette! Ikke sex hver dag, måler tempen, kom hjem fra jobb, IKKE RUNK!!!

 

Vi har sex annenhver dag fra en uke etter mensen og forbi eggløsning. Jeg vet når eggløsninga er, har målt både temp og har jevn syklus.

 

Er jo litt kjedelig dette da...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har også en gutt fra før av.

og vi brukte over 1 år på og bli gravid men nr2.

 

jeg tror stress var en stor faktor hoss meg..

med en gang vi bestemte oss for å ikke "stresse" dvs ikka\e ha sex på hver el..

så gikk det faktisk ganske så fort:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom stress hadde vært en direkte årsak, ville ikke mange prøverørsbarn blitt født.

 

Sammenheng med mange årsaker sikkert, du har jo fått det til før HI, det er jo et pluss. Brukte dere lang tid da, er det lenge siden? Har du hatt noen infeksjoner eller sykdommer siden? Samme mann?

 

Sjekket at du har jevnlige eggløsninger?

 

Ha sex 2-3 ganger hver uke, det burde være nok, eller skaff deg en oversikt over eggløsning. Skjønner at du blir urolig, men 10 mnd er faktisk ikke så lang tid, sånn sett utenfra. Dessuten er det ikke mange dagene pr periode hvor man er fruktbar, så det skal liksom treffe;)

 

Dette ordner seg jo helt sikkert, og i verste fall kan dere søke hjelp. Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er veldig flinke til å komme med råd og støttende ord, jenter! Tusen takk:)

 

Jeg må bare slappe litt av og glemme at jeg begynner å dra på åra...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvorfor det ikke klaffer? Nettopp fordi du er desperat"

 

Dette er et utrolig irriterende svar. Det er bare noen dager siden jeg så en link til forskning på spørsmålet om stress påvirker evnen til å bli gravid, her inne: og en metaanalyse av 14 uavhengige studier, på tilsammen nærmere 4000 stykker, viste at det ikke var en slik sammenheng. Det er for sent på kvelden til at jeg gidder å lete den frem igjen, så det overlater jeg til andre.

 

Jeg gjentar det som ble sagt i den tråden: å påstå at det kommer til å klaffe når en bare stresser ned er en indirekte anklage. For min egen regning kan jeg legge til at det er veldig provoserende.

 

I tillegg: du skriver at det er mange som har prøvd lenger enn 10 pp´er. Vel, vi har prøvd atskillig mye lenger enn 10 pp´er og jeg kan love deg at det var utrolig fortvilende "allerede" på 10 runde. Jeg skjønner derfor veldig godt at HI ber om råd.

 

Til HI: om det fortsatt ikke har klaffet er det på tide å stille seg i kø for utredning. Heller for tidlig enn for sent. For eksempel kan mannens sædkvalitet endre seg over tid, det kan være greit å sjekke om den er blitt redusert. Det kan være livsstilsendringer som kan bidra til å øke den igjen. Evt. kan det være andre endringer som har skjedd med kroppen din. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forsket på sammenheng mellom stress og fruktbarhet. Sålenge kroppen ikke er fysisk sliten, har det ingen påvirkning.

33 er ikke så mye nei, men nok til at jeg om 2 mnder ville besøkt gynekologen og fått en vurdering. Pergo muligens?

 

Hilsen en som har gjennomgått prøverør og mye før det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi du er desperat.... da klaffer det ikke!

 

Vet hvordan du har det, vi prøvde i 13 mnd før den satt:) Og det var nettopp den perioden jeg ga blaffen i alt som hadde med baby å gjøre, og fant ut at det ikke var så viktig for meg å få baby allikevel! Og da satt den gitt!

 

10 pp er ikke så lenge heller altså.... :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært så mange som skulle gi "vitenskapelige" svar om stress, når det er blitt bevist en gang for alle at det er overhode ingen sammenheng mellom normal stress og det at kroppen ikke blir gravid.

 

Stor klem til HI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du 09:33, hvor tar du det fra? Det er SVÆRT mange som sliter, grunnet tilsetningsstoffer, forurensning, genfeil, alder og andre faktorer. Flere enn du er klar over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09.43

 

Nå snakker jeg jo om par som i utgangspunktet er friske.

 

Bare å ta en titt inne på "bligravid" forumet det så skjønner du hvor jeg tar det i fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordi det ikke er funnet noe på utredning, betyr ikke det at det ikke er miljø- eller aldersfaktor som spiller inn. Selvfølgelig, når så mange venter til de er over 35 med å begynne å prøve på barn, så er det flere som sliter enn de som tilhører aldersgruppen 18-35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt når mensen kjem gang etter gang, og forferdielig slitsomt med alle som seier at du ikkje vert gravid fordi du stressar. Om ein ikkje har peiling, så får ein halde munnen! Hjå meg var det Pergotime som skulle til, etter eit år, og eg veit fleire det har vore slik for. Eg merka så og seie ingen biverknader, bortsett frå graviditet ;) Sidan de alt har eit barn frå før, om eg forstår det rett, så kjem det heilt sikkert til å løsne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For eit idiotisk svar! Alle som prøver å bli gravide, vil bli gravide, og når ein har prøvd lenge utan resultat, så "vil ein det mest" Og det handlar ikkje om å "få det til" Heilt tydelig at du ikkje veit kva du snakkar om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...