sillyfilly og Olivia Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Høstdressen på. Ullundertøy og høstdressen. Er det bare meg eller var dette litt lite når det var sånn 5 grader ute? Hun er nesten 2 år og er ikke en sånn som løper omkring og blir kjempe varm. Jeg vurderer nesten å ta med vinterdressen neste gang. Så jeg vet hun er varm nok. Hun har jo en tykk ulldress liggende i bhg og jeg hadde håpet de ville ta den på henne nå når det er så kaldt. Er jeg bare hønemor?
mammadaltenpipestilken Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 Men var hun kald da? Siden hun gikk med dette når du hentet henne merket du vel om hun var kald. Så om hun var kald, ville jeg sagt ifra om dette i morgen, og om hun ikke var kald er det du som er hønemor
❤lille stjerne❤ Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 det er for lite å gå med bare høstdressen på nå i disse dager. Om hun ikke var kald da du hentet henne så var dette bare flaks. Du bør si i fra om at du hentet henne i bare ullundertøyet under en tynn dress. Slik skal det ikke være, vi må kunne stole på at barna våre får på seg varme klær når det er kaldt ute. Opplevde akkurat det samme selv med min jenta i den gamle barnehagen. Sa i fra dagen etter.
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 14. november 2011 #4 Skrevet 14. november 2011 Det synes jeg også var lite. Selv har vi pakket vekk høstdressen og tatt med vinterdressen i bhg, så slipper lillegutt å ha så mye klær på seg under dressen!
sillyfilly og Olivia Skrevet 15. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 15. november 2011 Det var min mann som hentet henne hjem fra bhg, for jeg sluttet på jobb litt senere, men jeg bare fant høstdressen i en ball på gulvet(som vanlig), men ulldressen var der ikke. Så jeg måtte spør min mann om hun hadde ulldressen på når hun kom hjem og det hadde hun ikke. Han er ikke sånn hønemor som jeg og kjente ikke etter om hun var kald. Men jeg synes det er for lite så da sier jeg i fra til bhg på torsdag at hun må ha ulldressen under dressen når de leker ute.
Lemonia Skrevet 15. november 2011 #6 Skrevet 15. november 2011 Det viktigste er vel om hun var kald eller ikke, ikke hvilke klær hun hadde eller ikke hadde på. Ellers bruker sønnen min fremdeles høstdress, selv om det var 0 grader da jeg leverte ham i dag (men ikke snø). Han har på seg ullundertøy, inneklær og tykk ullgenser under og det er varmt nok for ham. Å bruke vinterdress ved 5 grader synes jeg høres veldig varmt ut, og da lurer jeg veldig på hva de går med når det er -10.
sillyfilly og Olivia Skrevet 15. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 15. november 2011 Vinterdress med tykk ulldress naturligvis. Og denne vinterdressen er ikke så veldig mye tykkere enn høstdressen. Men den er til gjengjeld vindtett. Bare så det er sagt. Hehe. Men det som irriterte meg er jo at hun har ulldress hengende i bhg. Og det koster de ikke så mye å ta på henne denne dressen under. Jeg venter nok med å ta frem vinterdressen til snøen kommer med tanke på slitasje på grus osv..
Tullsjura Skrevet 15. november 2011 #8 Skrevet 15. november 2011 syns det var litt lite.. vi bruker ullundertøy, ullbukse, ullgenser så høstdressen
Alba44 Skrevet 15. november 2011 #9 Skrevet 15. november 2011 Hvorfor har du ikke heller bare vinterdress hengende i bhg?
Litt for mye Skrevet 15. november 2011 #10 Skrevet 15. november 2011 Mitt barn har også bare høstdress i barnehagen. I dag var første dag med strømpebukse. Intet ull! Hun0 er fortsatt varm nok i sin. Ser noen har ull, bukse og vinterdress. Barn er sååå forskjellige.mange av feks Reima høst dressene er i mine øyne varme nok med tynt ull under. Mange barn er våte av svette igjennom høst og vinter sesongen fordi foreldrene mener barna skal ha på seg det ene eller det andre. Stort sett kan vi som jobber med barna hver dag året igjennom bedømme hva hver enkel skal ha på seg. Hadde barne ditt kommet hjem gang på gang kald og tynn kledd hadde jeg sagt ifra. Etter en gang hvor du ikke vet hvordan hun var når hun ble hentet hadde jeg ikke tatt det opp. Mange ganger er de minste ute veldig kort tid og i vår barnehage er de fleste gode til å kle på
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 15. november 2011 #11 Skrevet 15. november 2011 Her er problemet helt motsatt. Vi henter vår jente til stadighet med ullundertøy, fleecesett(eller tykk ull) OG tykk vinterdress når det er 5-6 varmegrader. Det jeg lurer på er: Hva mener de hun skal ha på seg når det er kaldt? Og hvor mye har de på seg selv? Jeg er en frysepinne, men selv ikke jeg har tynn ull, tykk ull OG tykk utebukse hvis jeg skal ut nå. Egentlig aldri...
Tullsjura Skrevet 15. november 2011 #12 Skrevet 15. november 2011 Vinterdress å tykk ull på 5-6 grader?? tru når det blir 10-15 minusgrader? hva skal barnehagen kle på ungen da? jeg tror nesten jeg hadde blitt litt sint på barnehagen...
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 16. november 2011 #13 Skrevet 16. november 2011 Som flere andre sier: Var hun kald, da? Når det er varmegrader syns jeg ikke det hørtes for lite ut, nei... Mine to bhg-gutter går i dette de også når det er 5 grader ute. Men kommer jo så klart litt an på om det er mye vind eller vindstille osv... Jeg hadde ikke blitt sint iallfall... Hadde reagert mer om de hadde tatt på vinterdress, for hva skal ungene da ha på seg når det blir minusgrader??? Nei, så lenge de er passe varme når de er ute og leker så har de jo nok på
Lillepusen-78 Skrevet 16. november 2011 #14 Skrevet 16. november 2011 Det var lite. Jeg ville sagt fra til barnehagen, og hengt vinterdress der. Så kan de event. bare ta den utenpå innetøyet.
Canari Skrevet 16. november 2011 #15 Skrevet 16. november 2011 Har da levert vinterdressen for lenge siden! De kan jo ikke bruke den før du har levert den :-)
soleia Skrevet 16. november 2011 #16 Skrevet 16. november 2011 Eg tok med vinterdressen etter å ha opplevd det same. Eg såg at dei fleste ungane hadde tjukk dress, og at dei sansynlegvis ikkje hadde tenkt over at småen sin dress var tynn. No går han framleis med berre undertøyet, men i den tjukke dressen. Det verkar som han er passe temperert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå