Gå til innhold

Hvile uvanlige kombinasjoner liker du når det gjelder mat?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Selv sitter jeg og spiser ristet brød med smør og nugatti nå, mmmm:-)

På jobben er det en hit med peanøttsmør med blåbærsyltetøy på:-)

 

Hva med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

oi, kryss i taket! Har aldri møtt noen andre som ikke rynker på nesa av det ;-) Agurk har jeg ikke prøvd på, det får jeg nesten forsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fårepølse heller? Hmmm...

 

Jeg liker hvitost med klementiner på. EEEElsker det!

 

Pølsebrød med nugatti er også godt! :P

 

Og brunost med bringebærsyltetøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det som er rart med rista brød med smør og nugatti? Det er jo den eneste måten å spise det på!

 

Brunost og blåbærsyltetøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunost og syltetøy er vel ikke uvanlig? Det spiser mange jeg kjenner, gulost med syltetøy også..godt er det i alle fall. Hvitost med klementiner er også godt, det samme er forresten gulost og eple (skiv opp eplene ganske tynt..).

 

Det er visst uvanlig å ikke like nugatti, har jeg forstått. Jeg kan ikke fordra det på brødmat, tolererer det som fyll i sjokoladekake....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg var liten spiste jeg knekkebrød med leverpostei og sukker.

Eneste jeg spiser nå som noen rynker på nesa av er pannekaker med bacon, men det er vel egentlig ganske vanlig. Brunost med syltetøy og banan med syltetøy er jeg vokst opp med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølse i vaffel jeg også (er fra moss, hehe. Standard å spise på fotballkamp).

 

Nugatti med banan (også har jeg stor tro på nugatti og banos sammen, skal prøves snart!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da en vanlig påleggskombinasjon, mye brukt på sykehjemmet det jeg jobber.

 

Andre kombinasjoner de eldre får servert er: Ost og syltetøy, leverpostei og rødbetesalat eller sylteagurk og majones, og smøreost og servelat.

 

Vi er obs på å øke mengden kalorier der vi kan, og majones er supert. Masse sunne fettsyrer og rikelig med kalorier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi... Ble paff av mange kombinasjoner at jeg glemte helt hva jeg skulle si...

 

Men min bestefar brukte å sette "alt" han finner på brødskiva si. En klassiker jeg ofte så var skinke, ost og majones oppå det igjen. Eller kaviar med majones oppå. Det synes jeg blir litt sært:P Særlig med ost OG majones.

 

Selv elsker jeg å spise kun pølsebrød og skylle det ned med appelsinjuice. Nam nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...