Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg?


Thala

Anbefalte innlegg

Jeg er så heldig at jeg bor like ved siden av svigerforeldrene mine, og har et godt forhold til dem. De hjelper oss mye med barna på åtte og ti. Ved siden av oss bor min svigerinne med sin mann og to barn på ni og seks. De får også mye hjelp av svigers.

 

Problemet er at svigermor behandler barna så forskjellig. Min eldste er ikke så mye sammen med de tre andre barna, så hun merker ikke så mye til det, men den yngste legger merke til det.

 

Et eksempel er at svigermor ber med seg svigerinnen og hennes to jenter på teater, mens jenta mi ikke blir bedt med. Dette forteller hun så at de skal, mens jenta mi står og hører på.

 

En annen gang kom hun hjem med nye parkdresser som hun viste frem, til begge de andre jentene, men ikke til min.

 

Jeg vet ikke hvorfor hun gjør dette, svigerinnen min klager ofte på dårlig råd, og det kan jo være derfor. Men samtidig kjøper de nye biler og drar på dyre ferier. Vi klager ikke på økonomien, men dette er ting vi ikke har råd til.

 

Jeg kjenner det stikker når jeg ser jenta mi faller sammen. Noen som kan hjelpe meg med hvordan jeg kan ta dette opp uten at svigermor blir såret? Jeg vil jo så gjerne fortsette å ha et godt forhold, spesielt siden vi bor så nærme, men jeg skjønner ikke at hun ikke ser hva hun gjør.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ser poenget ditt, men det er bare du selv som kan hjelpe deg, som overskriften din sier. Jeg foreslår at du viser din svigermor innlegget ditt, for der står det som det er, på en fin måte synes jeg.

Ingen kan hjelpe deg ut av konflikter eller svare deg på en måte som gjør det mer "behagelig" å løse situasjonen din.

Man må bare si fra av og til, på en fin måte, men det er nå rart egentlig at mange kvier seg for det. En sa til meg en gang at det er ikke rart ingenting skjer i Norge, det er jo ingen som sier fra om noe som helst. Nordmenn klager over gjerdet til naboen istedenfor til den det gjelder, og så stikker de på fjelltur!

 

Jeg synes ikke denne saken høres spesielt vanskelig ut, hverken etisk eller moralsk, ikke er den på noen måte uklar eller tvetydig heller. Skulle vært fort gjort dette, ukompliserte saken.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...