Gå til innhold

Flere som har framkalt bilder tatt hos fotograf andre plasser, som f.eks fotoknudsen?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har scannet inn bildene og justert litt på dem, og de ble rett så bra!

De minste størrelsene er bra når jeg legger de inn på extrafilm.no, men når jeg skal ha 20*30 så står det at oppløsningen er for dårlig. Men er det så dårlig som de skal ha det til da?? Betaler heller 20 kr for et sånt bilde enn 500 kr hos fotograf...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hehe spar meg da... er ikke intr i å betale flere tusen kr for bilder jeg ikke er fornøyd med uansett.. kjenner flere som har gjort dette. hadde hatt respekt for yrket om de ikke hadde prisa seg så jævli bort i natta:)

 

Andre som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bra scanner har du? Det er jo det som er det viktige her. Extrafilm ser jo ikke hvor klart bildet er, programmet leser pixlene i bildet. Selv om du synes bildet ser bra ut på pc, kan extrafilm ha høyere standard. Hvis du bare skal ha de ut i 20x30 er det like greit å printe ut på egen printer. Har du ikke, må noen du kjenner ha? Da får du jo også se om det er så klart som du tror. Men jeg har selv scannet prøvebilder og blåst opp til 20x30 og det ble ikke noen suksess.. Printeren scannet i 4800x4800. ( ca 5 år gammel printer.)

Dagens printere har 9400x9400.

 

Allfoto scannet (før i tiden iallefall) små prøvebilder på 8-9 cm opp til 60x80 til meg, og de ble jeg kjempefornøyd med. Nesten helt klare bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisa seg så jævli bort i natta? Betaler du 20 kr for et besøk av rørleggeren? En 50-lapp for at elektrikeren skal fikse stikkontaktene dine?

Fotografyrket er også et håndverkeryrke, og hvis du hadde hatt noe som helst peiling, så hadde du vært klar over at selve fotograferingen kanskje er 20% av jobben.

 

Sånne meninger som du har, har jeg ingenting til overs for. Og siden bildene var så fæle (du var jo ikke fornøyd?), hvorfor skal du ha dem i 20x30 da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...