Gå til innhold

Når begynner man å innføre 2 grøtmåltider?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bebis er 5 mnd, og har fått grøt på kvelden i en mnd nå. Når begynner man å innføre grøtmåltid nr 2?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her fikk hun til frokost en ukes tid før hun begynte å få på kveld også. Fikk ikke fulle porsjoner da. Men så måtte vi raskt opp i to måltider pga langvarig dårlig vektoppgang.

Skrevet

Siden babyen din ikke er 6 mnd ennå, er det antakelig ikke nødvendig å innføre flere grøtmåltider dersom han/hun går tilstrekkelig opp i vekt. Vi innførte grøtmåltid nr 2 etter 6-mnd kontrollen. Han hadde kun gått opp hundre gram på en måned, så da sa det seg jo selv.

Du merker vel kanskje om han/hun er tilfreds? Jeg merket forsåvidt ingenting til at min ikke gikk opp noe særlig, noe som jeg faktisk synes er litt rart..

Skrevet

Jeg syns også at jenten min ikke hadde gått opp noe særlig når vi veide henne på 6 mnds kontrollen, for første gang lå hun faktisk litt under streken...

Hun blir 7 mnd på lørdag, og her begynte jeg å gi henne grøt til frokost for en uke siden. Jeg brukte 2,5 time på å få henne til å sovne, og det har jeg ikke gjort siden hun var et par uker gammel.. Jeg prøvde å gi henne grøt, og hun ble så fornøyd at hun sovner fortere og sover bedre:)

Skrevet

Supert, takk for svar :-) Vi skal på kontroll i desember, så da ser jeg an vektoppgang og sånn der. Bebis er blid og fornøyd, så lider nok ingen nød :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...