Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 og nå gidder jeg ikke mer. Hva får en 3 år gammel katt til plutselig å tisse inne? Slutter hun ikke med det i løpet av noen dager blir det en tur til dyrlegen!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 Hun kan ha urinveisinfeksjon, så det er nok ikke så dumt med en tur til dyrlegen nei.
Hufsla Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 kan være sykdom ja. Har det vært andre endringer i livet deres?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #4 Skrevet 14. november 2011 Tenker sykdom, så dyrlegen er en god ide.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #5 Skrevet 14. november 2011 Ingen endringer her i det hele tatt. Alt som før, utenom at katten har begynt med dette tullet. Hi
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #6 Skrevet 14. november 2011 Som de andre skriver. Kan være stor sannsynlighet for sykdom ja. Katten min holdt på å dø og hadde vi kommet noen timer senere hadde det vært for sent. Men han hadde fått krystaller i urinen og disse blokkerte muligheten for å tisse. Han gikk kun å skvettet (er kastrert) og det var kanskje et "rop om hjelp". Du så nesten på at han hadde vondt. Heldigvis gikk det veldig bra :-)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #7 Skrevet 14. november 2011 Jeg har en katt som er litt "rar" og hun tisser inne, selv om hun har sandkasse, og blir sluppet ut om hun går til døra. Nå har jeg to kattunger etter henne som skal få overta musefangerjobben, og bare de har vokst litt til, så kommer jeg til å avlive gamlekatten. Jeg er så LEI, og angrer på at jeg ikke avlivet henne med èn gang hun begynte, jeg har prøvd flere år å lære henne av med dette. Problemet er at det blir en eim som ikke går bort der hun har tisset, og jeg vet ikke om jeg faktisk må bryte opp gulvet og skifte plankene for å få den vekk. Jeg har vasket med all mulig kraftvask, dynket med klorin, hatt skurefiller med klorin liggende, strødd ut sterk chilli, osv, men katten kjenner lukten og tisser der like forbanna! Arg! Nå er den delen av rommet (under trappa) stengt av, slik at kattungene ikke skal begynne å tisse der de også, og jeg håper at om noen år har eimen dunstet bort nok til at problemet er løst. Vurderer også å male bare den delen av gulvet. Hva som helst, bare den j*** lukta kan forsvinne. Hvis man vil ha katt, er det virkelig VANSKELIG når det lukter kattetiss i en eller annen krok. Nå er den så svak at jeg ikkekjenner den uten å legge med på gulvet og snuse, men katten derimot... Hun er som sagt litt rar, men det har hun egentlig vært hele tiden, så tror problemet her er "medfødt", mens det kan jo hende at din faktisk har en eller annen sykdom, men ikke vent for lenge, for da har du et mye større problem, lenge... Dette til skrekk og advarsel! ;-) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #8 Skrevet 16. november 2011 Fy faen for noen holdninger det er her inne altså. Man avliver ikke friske dyr!!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #9 Skrevet 16. november 2011 Nei, man gjør bare ikke det. Har man anskaffet seg et husdyr er det ikke bare kos og lek man forplikter seg til, men også turer til dyrlegen, noe som av og til kan koste litt. Men det har man altså forpliktet seg til når man har tatt inn et dyr. Ved slike plager ville også jeg tatt med katten til dyrlegen for å utelukke evt sykdom. Dyr har ikke mulighet til å si fra om "usynlige" plager. Angående tips for å holde katten unna spesielle steder (jeg ser ei i et innlegg over her har prøvd mye uten hell) er hvit, kvernet pepper. Når katten går og snuser vil jo dette havne godt oppi nesa og skape sterkt, men ufarlig ubehag. Min mor brukte dette i hagen for å holde nabokattene unna, så det fungerer like så godt ute som inne, men legg det ut i tørrvær slik at katten(e) får tatt en god snus på det. Gjenta
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #10 Skrevet 16. november 2011 Katter som tisser inne er ikke friske. Man kan riktignok ta dem med til dyrlegen for å prøve å finne ut av det, men noen katter er rett og slett urenslige og slike katter kan man ikke ha.
Gjest Tutt1-2-3! Skrevet 16. november 2011 #11 Skrevet 16. november 2011 min kastrerte hannkatt har i perioder pisset inne, og alltid rett foran meg. En gang sto jeg på badet og pusset tennene, da katten plutselig hoppet opp i vasken og tisset. Så det var blod i urinen og reiste til dyrlegen -urinvegsinfeksjon. En annen gang stilte han seg foran meg og pisset på et møbel, samme greia da! Siden har jeg funnet piss inne tre ganger (tror jeg) og hver gang har pusen fått penicillin. Det rareste er at når han får kur, så trenger jeg ikke på noen måte å tvinge det i han! Han slikker det opp fra en skål akkurat som om han vet at det hjelper. Han pisser aldri inne ellers da. Har sandkasse, som han kan finne på å bruke en sjelden gang i blant om det er skikkelig kaldt ute, men ellers går han alltid ut.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #13 Skrevet 16. november 2011 jeg hadde 3 hannkatter som alle gikk og pisset/markerte inne til slutt. ble så drita lei av å ha et hus som stinket kattepiss, så de måtte bøte med livet ...har nå to ho-katter og den eldste på 7 år driter inne med jevne mellomrom (på akkurat samme plassen). er noe herk, men regner med at hun snart tar kvelden av alderdom, så hun skal få leve til hun detter om selv
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #14 Skrevet 1. februar 2019 Hørt om å kastrere kattene?🤬 hadde en urenslig katt som dreit rett utafor kattedoen hver gang og problemet der forsvant når han fikk et annet hjem som passet han. Man avliver ikke dyr pga det og hvis noen hadde gjort det så sier jeg en ting dere skulle ikke hatt dyr. Anonymkode: ee810...0cb
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #15 Skrevet 1. februar 2019 På 14.11.2011 den 21.53, Anonym bruker skrev: Jeg har en katt som er litt "rar" og hun tisser inne, selv om hun har sandkasse, og blir sluppet ut om hun går til døra. Nå har jeg to kattunger etter henne som skal få overta musefangerjobben, og bare de har vokst litt til, så kommer jeg til å avlive gamlekatten. Jeg er så LEI, og angrer på at jeg ikke avlivet henne med èn gang hun begynte, jeg har prøvd flere år å lære henne av med dette. Problemet er at det blir en eim som ikke går bort der hun har tisset, og jeg vet ikke om jeg faktisk må bryte opp gulvet og skifte plankene for å få den vekk. Jeg har vasket med all mulig kraftvask, dynket med klorin, hatt skurefiller med klorin liggende, strødd ut sterk chilli, osv, men katten kjenner lukten og tisser der like forbanna! Arg! Nå er den delen av rommet (under trappa) stengt av, slik at kattungene ikke skal begynne å tisse der de også, og jeg håper at om noen år har eimen dunstet bort nok til at problemet er løst. Vurderer også å male bare den delen av gulvet. Hva som helst, bare den j*** lukta kan forsvinne. Hvis man vil ha katt, er det virkelig VANSKELIG når det lukter kattetiss i en eller annen krok. Nå er den så svak at jeg ikkekjenner den uten å legge med på gulvet og snuse, men katten derimot... Hun er som sagt litt rar, men det har hun egentlig vært hele tiden, så tror problemet her er "medfødt", mens det kan jo hende at din faktisk har en eller annen sykdom, men ikke vent for lenge, for da har du et mye større problem, lenge... Dette til skrekk og advarsel! 😉 Lykke til! Klorin gjør at katten tisser der igjen. Anonymkode: 472b3...6dc
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2019 #16 Skrevet 1. februar 2019 På 16.11.2011 den 8.54, Anonym bruker skrev: jeg hadde 3 hannkatter som alle gikk og pisset/markerte inne til slutt. ble så drita lei av å ha et hus som stinket kattepiss, så de måtte bøte med livet ...har nå to ho-katter og den eldste på 7 år driter inne med jevne mellomrom (på akkurat samme plassen). er noe herk, men regner med at hun snart tar kvelden av alderdom, så hun skal få leve til hun detter om selv Katter kan bli 20 år, så om hun er syv og virker gammel er det noe feil. Anonymkode: 472b3...6dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå