Gå til innhold

2 1/2 åring bruker en time + på å sovne om kvelden..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han har sluttet å sove på dagen for mange måneder siden. Han våkner i halv-sju-sju tiden, er i bhg, og legges sju... Sovner ofte med en gang, stuptrøtt, men så er det også ofte at han bruker en time + på å finne søvnen. Han herjer ikke. Ligger helt rolig i sengen sin, men enten jeg eller pappan ligger på rommet sammen med han til han har sovnet. Noen vil kalle det en dårlig vane, men.. det er ikke det jeg spør om her... Det jeg mener er at det kan virke som han bare ikke er trøtt, da han bruker såpass lang tid på å sovne selv om han ikke er oppjaget eller noen ting, men bare ligger og hviler...

 

Det er vanskelig å tenke seg at jeg skulle justere leggetiden til halv åtte eller åtte, fordi han så ofte er veldig trøtt i seks-halv sju tiden og sovner på et blunk.... Samtidig er det vel ikke anbefalt å variere leggetiden?..

 

Jeg vet ikke hvorfor det varierer så veldig hvor trøtt han er. Han sover stort sett godt om natten, og sover som sagt ikke på dagen lenger..

 

Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tja, det er vel enkelte kvelder du også ikke sovner med en gang?

 

Jenta mi på rett over 2 år sovner som regel iløpet av en 10-minutters tid, men enkelte kvelder tar det litt lenger tid, noen ganger opptil en time.

Så lenge hun ligger I senga si og er rolig så ser ikke jeg noe problem med at hun ikke sovner før etter en stund.

Men jeg sitter ikke på rommet hennes til Hun har sovna da, bare sjekker innimellom, så hele kvelden går ikke med på å vente til Hun har sovna. Dere kan jo prøve å legge 10-15 minutter senere en ukes tid for å se om det utgjør noen forskjell på hvor fort han sovner?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 2 åring med samme tendenser, ligger og synger og skravler på rommet sitt. Noen ganger tar det 1 time, noen ganger 2 og av og til sovner hun med en gang. Men hun ligger alene og synger, så det fungerer greit egentlig, regner med at selv om hun ikke sover, så hviler hun i hvert fall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...