Gå til innhold

Noen som har erfaring med P-stav?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja jeg hadde det i armen i ca et år. Fikk cyster på eggestokkene , mistet mensen . Og har nå et større arr for å få den ut enn jeg fikk for å få den inn.

Ville heller vurdert hormonspiral.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20:18: Fikk du cyster på eggestokkene av P-stav? Ble det i så fall påvist at det var P-staven som var grunnen? Å miste mensen regner jeg bare som et gode jeg, da... ;)

 

Jeg satte inn P-stav for ca. to måneder siden. Etter ca. en måned begynt jeg å småblø, blødde litt mer (ca. vanlig mens), men nå har det endelig sluttet. Jeg er veldig spent på å se om jeg kommer til å småblø mer eller ikke (noen gjør det visst ganske lenge)... Ellers kjenner jeg den faktisk fortsatt litt i armen, det kan gjøre bitteligg vondt hvis jeg vrir armen rart, liksom. Men jeg merker den mindre og mindre, så jeg håper det gir seg helt til slutt.

 

Ellers er jeg fornøyd med P-stav, og ikke minst å slippe å huske pillen hver dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt genialt, hadde det i 4 år, aldri vært så fornøyd med et prevensjonsmiddel før. ENkelt og greit. ENeste problemet er at ikke alle leger er like flinke til å sette inn eller ta de ut, så man kan ende opp med stygt arr (som jeg gjorde), når den skal tas ut.

 

Det er en myte at staven kan vandre, men leger som ikke har greie på innsettingen kan sette den for dypt slik at den kan bli vanskelig å finne igjen når den skal fjernes. Men Det løser man jo ved å gå til en gynekolog med UL-apparat når den skal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg fikk infeksjon av spiral og hadde da prøvd alt utenom p-stav så nå har jeg hatt den i armen ca 1 år. øgen sier jeg mister mensen etter hvert men den er her ennp. veldig uregelmessig.. litt irriterende. men likevel det beste prevensjonsmiddelet jeg har hatt til nå. trenger ikke tenke på det liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har riktig nok ikke hatt den lenge, kun noen uker.

Hittils har jeg rukket å hatt en mens. Blødde svakt i 5 dager og håper det fortsetter sånn.

Ingen ubehag med denne overhodet. Slipper å tenke på den Helt topp :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det i i litt over tre mnd. Blødde konstant hele tiden, ingen dager med pause, så jeg tok den ut. Legen sa jeg burde prøve lenger, men jeg ville ikke ta sjansen på å blø enda lenger. Litt sure penger å ut med, da. Har hørt at om du tåler minipilla så skal p-stav funke også, men dette er jeg ikke sikker på.

 

Ei venninne av meg hadde p-stav i tre år og fikk bare et par dager med blødninger ca annehver mnd. Så det er sikkert forskjellig fra person til person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Er veldig usikker på hva jeg skal velge.. P-piller er utelukket i og med at jeg er forferdelig glemsk :P Burde vel egentlig vurdere sterilisasjon siden dette er siste barnet. Men klarer ikke helt å bestemme meg.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...