Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Er det noen her inne som vet noe ang samvær, når den ene forelderen bor i utlandet ? Det skal sies at BF aldri har hatt samvær med barnet og han betaler heller ikke barnebidrag. Vi har ikke jevnlig kontakt med BF. BF tar kontakt via tekstmelding når han vil ha nyheter om barnet. BF stiller ikke opp på noen som helst måte. Hva har BF krav på med tanke på samvær ol. ? Håper på noen kloke svar:)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 BF vil alltid, i kraft av å være far, ha krav på samvær. Men da må han også komme til Norge. For du tenker vel ikke å sende barnet ut av landet til en person barnet ikke kjenner? Praktisk er det vanskelig å gjennomføre regelmessig samvær, men om far vil bli kjent med barnet sitt så må han nesten komme til landet der barnet bor.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 Han må komme til dere, og ha samvær med barnet i barnets hjemland, og helst barnets hjemplass. Og dette bør være likt fra gang til gang det er samvær. Han kan aldri kreve at barnet skal være med utenlands, så lenge han bor i utlandet. Men dette henger litt sammen med hvilket land far er fra og bor i. Sverige er liksom ikke det samme som Tyrkia og sånt....
Gjest ->>- Skrevet 14. november 2011 #4 Skrevet 14. november 2011 Barnet har krav på samvær med ham. Det må selvsagt skje med gradvis tilvenning. Det kan ikke kreves at du sender barnet på samvær i utlandet, men dersom han har del i foreldreansvaret kan han ta med barnet på korte utenlandsreiser.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #5 Skrevet 14. november 2011 Barnefar kan få samvær selv om han bor i utlandet. Men da på norsk jord - så trolig må barnefar ta inn på hotell og ha barnet der. Dette gjøres ialleall i flere land hvor barnet bor i utlandet, mens norsk mor eller norsk far får samvær. Men i prinsippet vil det nok være lite sannsynlig at noe slikt vil skje ettersom barnefar i dette tilfellet ikke bidrar økonomisk.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #6 Skrevet 14. november 2011 Jeg har barnefar til eldste laaaaangt unna. Jeg har foreldreansvar alene selvsagt, og bf har ikke sett sønnen sin på 5 år. Han er velkommen til å komme hit, men prioriterer ikke dette. Betaler heller ikke bidraget sitt, skal nå bli krevd inn via mndighetene i landet han bor i. Er rett som de andre sier, at samvær skal skje i Norge.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #7 Skrevet 14. november 2011 Jeg håper for barnets del at far IKKE kan ta med barnet på "korte utenlandsreiser" før jevnlig samvær er etablert og ungen kjenner og er trygg på faren! Men i dette landet der foreldrevernet står sterkere enn barnevernet, forundrer ingenting meg...
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #8 Skrevet 14. november 2011 Tusen takk for kloke svar! Det var det jeg regnet med, at BF må komme hit til Norge:) Jeg kommer aldri til å sende barnet mitt til BF´s hjemland. Jeg har foreldreansvaret alene og kommer til å kreve at BF MÅ komme hit, om han vil ha samvær. BF har ikke gitt uttrykk for at han vil ha samvær her i Norge. For øyeblikket er det kun kommunikasjon via tekstmelding en gang i blandt. Hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå