Gå til innhold

flergangsfødene, eller dere med søsken!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jordmor sa til meg at fødselen starter som oftest i forhold til forje fødsel, pga syklusen. Sånn f.eks fødte man 5 januar med første, så føder man ca rundt 5 og terminmnd. "Forsket" litt på det her og fant ut at det stemmer godt i vår familie. Jeg har 12, mellomste 6, og minste 1. (helt forskjellige mnd da, men det er jo ikke relevant)

 

Har dere født rundt samme dato i mnd alle gangene? eller er dere født i samme dato som søsken? f.eks

 

Da vil jeg jo sannsynligvis ikke gå over termin tenkte jeg:O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er født den 3. og bror den 1. Søskenbarna mine, som er to brødre, er begge født den 3.

Bestevenninna mi er født den 29. Hennes storebror er også født den 29.

 

Så morsomt:-) Når jeg tenker etter så stemmer det for nesten alle jeg kjenner. Mamma er født den 8., tante nr.1 født den 10. og tante nr.2 er født den 11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

mine barn er født 19. og 25.

 

Jeg og mine søsken er født 7., 21. og 19.

 

Min mann og hans søster er født 22. og 10

 

Så det stemmer ikke så voldsomt her iallefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var riktignok om man hadde hatt regelmessig mens under alle barn da. Min har vært regelmessig siden jeg fikk den for første gang, så da stemmer det sikkert på meg.

 

Men ingen regel uten unntak uansett :) Jeg også fant ut at det stemmer på de fleste jeg kjenner!

 

(hi)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9, 2, 12 og 13 er mine født på. Er jo ikke så langt unna hverandre det, i hvertfall ikke 9, 12 og 13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og søskenene mine er født 3., 4., 6. og 19. Så det stemmer ikke helt for oss.

 

Uansett er det en vesentlig svakhet i teorien din, syklusen er i gjennomsnitt 28 dager og en måned er i gjennomsnitt litt over 30 dager, dermed vil man ikke ha eggløsning på samme dato hver måned (og dermed ikke bli gravid og føde på samme dato).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke samme dato nei, men at sjansene for 3+5 er større en 3+20. Ser jo uansett ut til at teorien stemmer med mange her, og det er jo morsomt å se! Min syklus er iallefall alltid vært slik at kommer mensen 10 ene mnd, kommer den f.eks 8, så 5, så 3 osv.. Derfor vil det kanskje bli det samme ifht fødsel nå. Har nemlig samme termindato som for 6 år siden :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

født 2.3 og hadde termin 19.3

født 30.9 og hadde termin 15.10

født 5.8 og hadde termin 29.8

født 18.12 og hadde termin 29.12

 

Så jeg klarer ikke helt å se at det stemmer så voldsomt når termin varierer fra 15. til 29.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

til 20.31.. Termin har jo ikke noe med saken å gjøre i denne teorien da :) Men datoen på når barna ble født ;) Og det var jo ganske likt ifht hverandre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...