Gå til innhold

Dere som er erfarne reisere :-) Hvor mye lommepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal sydover i 2 uker neste sommer, og vi har ingen anelse om hvor mye lommepenger vi bør beregne å ha med. Greit å begynne å spare litt, så spør i god tid ;-)

Vi er to voksne og fire barn som da vil være (nesten) 3- 9,5 år gamle. Vi har bestilt All-inclusive denne gangen for å prøve det (vi får da absolutt alt av mat, drikke, is osv), men regner med at ca 2 middager/lunsjer hver uke vil bli spist andre steder enn på hotellet. Tipper vi blir med på 1-2 utflukter i uken også. Er eller ikke noe særlig til shoppere noen av oss. Hvor mye lommepenger bør vi beregne tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres deilig ut!!!

Jeg tenker at 10 000 bør holde siden dere får all mat og drikke. Hvis dere ikke skal handle mye, så vil jeg tro en slik sum vil kunne dekke eventuelle måltider utenom og noen utflukter.

Eller er jeg helt på bærtur?

Skrevet

Vanskelig spørsmål. Ale familier er forskjellige og du må tenke på hvor mye dere bruker til vanlig. Noen er flinke til ikke å bruke penger mens andre bruker penger hele tiden. Men det er klart at det hjelper å ikke skal betale for mat hver dag. Men ut fra vår familie og vårt forbruk på ferie (pengene sitter litt løst) så ville jeg nok hatt minimum 14 000. En tusenlapp om dagen er ikke så mye hvis det også skal inkludere utflukter og lunsj et par tre ganger. Dere er jo 6 stk. Så er det tax free, solkremer, badeleker etc.. Og har dere for mye så er det jo bare å spare til neste tur.

Skrevet

Vi var 2 uker m all inclusive i egypt for 2 år siden og hadde med oss 6000kr i lommepenger... Vi brukte kanskje halvparten... vi var da 2 barn og 2 voksne. De pengene vi brukte gikk hovedsakelig til julegaver! Men så er ikke vi av de som bruker særlig mye penger heller da... Vi spiste middag en dag utenfor hotellet! og kjøpte drikke på markedet på kvelden.

Alt av snop, is, brus, vann, øl, vin + mat (alle måltider) betaler man jo for i all inclusive..

Skrevet

Jeg ville nok ha hatt med nok med lommepenger.

Har aldri vært på all inc. selv, men de jeg kjenner som har det, sier at all maten smaker det samme til slutt.

Når vi reiser er det ikke maten vi bruker mest penger på, men på badeleker, gaver, ting på marked, solkremer, ting man plutselig må ha, ting ungene plutselig vil ha, tax free, utflukter, leie padlebåt, kjøre ring, mat påflyplassen, drikke osv.

Og selv om jeg bestemmer meg for å moderere meg hver gang, så blir det aldri billig.

Sønnen min på 5 og jeg skal snart en uke til syden, og regner med at ihvertfall 10.000 vil gå med i lommepenger.

Når vi er på ferie er det ferie, og vi kjøper is og det vi ønsker uten å tenke over det.

Hadde nok satt av 20.000 til 6 personer om jeg var dere.

Skrevet

har reist all inclusive 2 ganger. da har det riktig nok vært bare meg og 2 barn uten mann. men sist brukte vi under 2000 i lommepenger på 1 uke.

så jeg tenker at 10 000 bør være rikelig. kommer selvfølgelig litt ann på hvor dere skal og hva slags utflukter dere ser for dere.

er også veldig positivt overasket over maten på all inclusive stedene vi har vært

Skrevet

Tusen takk for mase svar! :-)

Ser det er litt ulikt hvor mye folk bruker. Vi er nok noen som bruker ganske lite penger, men noe vil det jo gå så klart. Synes regelen om ca 1000 kr pr dag høres ut som en ok list å legge seg på, så får vi heller ta det som en bonus dersom vi bruker mindre :-) Vil tro de fleste måltidene blir på hotellet, akkurat denne gangen kommer vi til å reise utelukkende for varme, bading og avslapping (vi går et vanvittig travelt år i møte pga husbygging). Kultur osv får bli en annen gang ;-) All-Inclusiven vår dekker absolutt alt av mat og drikke, til og med noen drinker, vin til maten, alle is, juice osv som ungene vil ha på dagen...ja, alt rett og slett. Fant ut at det ville lønne seg for oss uansett med fire barn og bare voksne som betaler. Er 3-4 restauranter der vi skal, så håper vi slipper å bli lei av maten ;-) Pluss at vi nok går ut noen ganger også.

Gjest overlord
Skrevet

Vi er 4 personer og bruker ca 2.000 kr per dag inkludert mat når vi er på ferie. Lekeland, ballonger, leker, strandstoler osv. Pengene flyr,

Skrevet

Hvor skal dere?

Er stor forskjell på pris på feks. badeleker i de forskjellige landene

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...