Gå til innhold

Barn og narkose


05-10-15

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor friske barn må være før de kan legges i narkose for et mindre inngrep? Barn er jo ofte forkjølet og da kan det jo dra ut i tid hvis de må være helt forkjølelsesfrie. Håper noen har peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg jobbet på barnekirurgisk måtte foreldre med barn som var forskjølt pent dra hjem igjen. Anestesilegen avviser unger som har symptomer på noen form for hals / luftveisinfeksjon. De må også ha negativ CRP

 

Men skal barnet ditt opereres vil du jo få denne informasjonen av sykehuset :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har en som skal opereres neste uke. Han ble forkjølt for ei uke siden, dvs. 2 uker før operasjonen. Er usikker på om han da vil være så god av forkjølelsen at han kan opereres om ei uke. Han hoster enda litt om nettene, men virker ellers ikke syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vår gutt var de veldig strenge. Da han skulle operere inn dren som 2 åring ble operasjonen utsatt 2 ganger pga at han var godt forkjølet og hadde hatt lett feber 1-2 dager tidligere. Andre gangen, da han var 4 år og opererte ut mandler og falske mandler, var han litt småforkjølt, og de vurderte å utsette det også, men siden crp-en var fin, så gjennomførte de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe det går greit da. Må bare prøve å holde han frisk fra andre ting den neste uka. Lettere sagt enn gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første gang Mathias var i narkose var han litt varm (37,8) på morgenen før operasjonen. Han skulle fjerne polypper og sette inn dren. Anestesilegen sa at så lenge tempen ikke var over 38 grader så valgte de å utføre operasjonen. Dette var på Ahus, kanskje de ikke er så strenge der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vet jeg ikke om de er mindre strenge der. Vi skal til Kristiansand, men det burde vel være omtrent likt over alt. Tempen var jo i høyeste laget og jeg kaller jo det feber på mine unger, men legen sier alltid at uner 38 er ikke feber. Håper og krysser fingre for at han holder seg frisk. Like greit å bli ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...