Gå til innhold

Er det noen leger eller sykepleiere her?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært syk/ gått å hanglet siden slutten av august. Jeg fikk påvist bronkitt i midten av oktober, og fikk en antibiotika-kur. Jeg ble bedre, men den sisten uken har jeg igjen de samme symptomene :/ Masse slim, tjukk i brystet, hoste, frysninger og slapp.

 

Jeg har igjen 20 antibiotika-tabletter, kan jeg da ta disse, eller hadde dere ville snakke med legen først?

 

Eller er det andre tips dere kan komme med for at jeg skal slutte å være syk..! Jeg har kjøpt meg tabletter for å bedre immunforsvaret i dag, så håper det hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har du 20 stk igjen? gikk du ikke hele kuren ut?

 

Hvis du ikke gikk hele kuren ut har det ingen hensikt å medisinere seg selv med resten av kuren nå. Da bør du kontakte legen.

 

Dersom du gikk hele kuren ut og allikevel fremdeles er syk er det 2 muligheter: terapisvikt (antibiotikaen virket ikke på din type bakterier pga resistens) eller virus (antibiotika virker ikke på virus.

 

Ved terapisvikt: legen kan gi ny kur (som du bør gå ut)

Ved virus: det må gå over av seg selv men man kan behandle symptomene med smertestillende, hostedempende/slimløsende etc.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke ta medisiner uten å ha snakket med legen.

Kan feks være at du har behov for en annen type antibiotika.

 

Det har vært en epidemi av mycoplasma lungebetennelse denne høsten her, har han sjekket deg for det? iom du har hostet og hanglet lenge.

 

 

hilsen sykepleier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk hele kuren ut, men det ble utskrevet mer tabletter enn jeg skulle ha.

 

Kyssesyken har jeg hatt.

 

Han sjekka ikke for lungebetennelse, da han lyttet på meg å sa det var bronkitt.

 

Skal ta en telefon i morgen til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...