Gå til innhold

Teppefliser på barnerom??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal pusse opp et kontor og gjøre det om til barnerom. På gulvet er det nå helt vanlig og grei parkett. VI har denne parketten i hele huset, (ikke valgt selv), og jeg er så dritt lei. Vil ha noe nytt i alle rom etterhvert som vi pusser opp.

Men nå altså barnerommet, og på interiørbutikken idag så så jeg noen kjempe fine teppefliser. Dama i butikken anbefalte teppe også fremfor parkett. Hun sa at kvaliteten var veldig høy og at det er veldig lett å holde rent. Sa også noe om at de var allergivennlige.

Noen som har dette på barnerom eller andre rom i huset? Positive og negative erfaringer mottas med takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne godt tenke meg det siden vi bor i 1.etg. og det er veldig gulvkaldt. Men med katt og ei lita ei som søler stort sett over det hele så er teppegulv utelukket (særlig pga. katten).

Før var det slik at teppegulv var fy-fy med tanke på allergier, men de nye teppegulvene skal være veldig bra og mange hevder at det er bedre med teppegulv enn med parkett og lignende.

Så om dere har lyst så kjør på! Tenk så deilig på kalde dager:-)

Skrevet

Vi har det på filmrommet, men jeg ville ikke hatt det på barnerommet. Våres er ikke limt pga muligheten til å ta de vekk senere, så hvis man herjer på de løsner de i kantene. Nå har jeg 2 katter da, og et barn med astma, derfor ville ikke JEG hatt de der :)

Men, de er veldig praktiske, lette og legge og billige :)

Skrevet

Tusen takk for svar. Tror jeg tar sjangsen på å prøve det ut. Blir det helt gale så får vi bare ta det bort.

Synes det er ganske pent, og gir en lunhet til rommet.

:-)

HI

Skrevet

Styr unna om dere har noen former for allergi i familien uansett hvor "allergi-vennlig" butikken sier de er. Det sier seg selv at støv og skitt fester seg mye bedre i tepper enn på f.eks parkett.

Har et vennepar som har det på barnerommet. Var veldig fint helt til første omgang med omganssyke i hus.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...