Gå til innhold

Sønnen min elsker å gå på visning.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hver gang han ser ett visningskilt i nærheten av der vi bor så maser han om å gå på visning. Jeg liker å gå på visning jeg og, så det er ofte vi går (Vi er nyinnflyttede og pusser opp ett rekkehus, og alle rekkehusene er like, så får litt inspirasjon til hva vi kan gjøre for å vårt hus fint).

Lurer på om sønnen min har litt sære interesser, for han syns det er så gøy å se hvor fine andres hus er, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er sønnen din da? Jeg synes også det er morsomt, men jeg drar aldri på visning med mindre jeg tenker å kjøpe et hus. Jeg elsket derimot å dra og tittet på campingvogner da jeg var liten, for da lekte jeg alltid inne i vognene, som regel at jeg bodde der. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje dere bør slutte å gå på visning i nabolaget hvis dere ikke er interessert i å kjøpe. Det er veldig irriterende for huseierne. Men alt for barna, tydeligvis.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare for barna nei, jeg liker jo å gå på visninger selv. Når vi kjøpte (arvet) ett hus hvor det ikke var gjort noe på over 50 år, så synes jeg det er greit å gå på visninger for å få inspirasjon.

Det er alltid masse folk på visning, så så veldig irriterende er det nok ikke, ikke noe problem å få solgt hus her.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som "tar opp plass" på visning er utrolig irriterende. Skjønner godt at flere og flere krever lånebevis som inngangsbillett på visninger.

 

En visning er ikke et tivoli og barn tar man i utgangspunktet ikke med på visning. Og iallfall ikke når man ikke er på utkikk etter bolig å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi som skal selge hus, liker ikke å ha deg og barnet ditt på visning hjemme hos oss bare fordi dere synes det er gøy.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men vi syns det er gøy, a, så vi kommer ikke til å. slutte med det, hvertfall ikke før vi er ferdig med renoveringen av huset vårt. Denne uken skal vi på visning i ett hus som er bygd på, og jeg syns er er greit å se løsningen, vi skal snart bestemme oss for hvordan vi skal gjøre det her.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo flere folk det er på visning jo høyere pris får man ofte. Når de som er interresert i å by på et hus ser at det er mange på visning, kan det fort presse prisene opp. Mange folk på visning er altså veldig positivt, uavhengig om alle vil kjøpe det...!

 

Hilsen samboeren til en eiendomsmegler som ler av de tåplige utspillene til de over her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som eier husene er jo som regel ikke hjemme når det er visning likevel, så det bør ikke spille noen rolle.

 

Men jeg synes kanskje dere har litt lite å gjøre på, når visninger er en hobby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har kanskje ikke din samboer fått med seg at i de største byene så er det svært mange som har sett seg lei på nysgjerrige folk som ikke vil kjøpe og har derfor innført at man må ha med lånebevis for å kunne komme inn på visningen.

 

Tror kanskje jeg ler litt av samboeren din akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjempelite å gjøre når vi bruker 15 min på visning en dag annenhver måned. Er ikke såå ofte det er visning her da, og bruker jø ikke akkurat så lang tid på visning heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jobber i en storby og har ikke hørt om det..

 

Hva med de som ikke har ordnet finansiering på forhånd da? Får ikke de komme inn? Da eksluderer man potensielle budgivere, og det hadde ikke jeg villet om jeg skulle solgt mitt hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kom jo ikke akkurat frem at det kun er 15 minutter annenhver mnd.

 

Når du skriver et slikt innlegg om det, høres det nesten ut som om det er et ukentlig høydepunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, nå lo vi godt her! Han er den med mest erfaring på kontoret sitt, med sine 10 år Hvis du vil bruke firmaer/meglere som ekskluderer mulige budgivere og kanskje få en lavere pris så hversågod! De jeg kjenner er interessert i å få mest mulig folk på visning og ville aldri finne på å sette igang et slikt tiltak..

 

Til Hi: Kos dere på visning! Det er en fin måte å få inspirasjon på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når man har visning og 70% er kun nysgjerrige uten å ville kjøpe så er det både bortkastet tid og penger.

Men det regner jeg med at selv din mann forstår seg på. Kanskje litt etterutdanning er på sin plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sara 08..... Du virker en smule usikker når du har behov for å ta i bruk så mange hersketeknikker i innleggene dine.

 

Samboeren din må selfølgelig få mene hva han vil, men uansett hvor mye erfaringer han har og hvor flik han er som megler så tviler jeg på at han vil få mer for en bolig dersom det er mange der som ikke er interessert i å kjøpe.

 

Til syvende og sist så er det antall intressenter som teller og ikke hvor mange som er på visning. De som kun er på visning av ren nyskjerrighet setter seg jo ikke opp på liste som interessert, så hva positivt kommer det ut av at de var der?

 

Dersom det kommer flust av uintresserte folk på en visning vil dette faktisk også virke negativt.

 

Jeg synes det er tåpelig å gå på visning kun av nyskjerrighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom ikke akkurat frem av hovedinnlegget at det er ulas høydepunkt og noe vi bruker mye tid på heller. Du er vel en av de som leser det du vil lese ;)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finansieringsbevis som inngangsbillett til visning høres veldig rart ut. Da jeg solgte bolig i Oslo nylig var det to av budgiverne som ikke hadde finansieringen i orden før i løpet av mandagen da budrunden startet.så kjipt for meg om megler hadde nektet dem adgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finansieringsbevis som inngangsbillett til visning høres veldig rart ut. Da jeg solgte bolig i Oslo nylig var det to av budgiverne som ikke hadde finansieringen i orden før i løpet av mandagen da budrunden startet.så kjipt for meg om megler hadde nektet dem adgang

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finansieringsbevis som inngangsbillett til visning høres veldig rart ut. Da jeg solgte bolig i Oslo nylig var det to av budgiverne som ikke hadde finansieringen i orden før i løpet av mandagen da budrunden startet.så kjipt for meg om megler hadde nektet dem adgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...