Gå til innhold

Jeg stod i heisen sammen med noen fra barselgruppa i dag og ble mildt sagt sjokkert over den ene dama...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har noen kilo for mange (og er klar over det selv), bruker størrelse 46 i bukser og L/XL i topper, så jeg er jo ikke så liten. Jobber med saken, jeg tenker på hva jeg spiser og er flink til å gå tur, så jeg går nedover.

 

Vel, i dag var jeg i heisen med flere fra barselgruppa og den ene av damene begynner å telle sammen vekten vår, nettopp fordi hun er redd for at vi veier for mye sammen. Jeg ler av det og sier at det nok går bra, for heisen tåler mange kilo. ;)

 

Da sier hun at hun bare ble litt stressa siden jeg veier minst 100 kilo, og med vogna ble det vel enda mer, så hun måtte bare regne over... Så lo hun litt...

 

Jeg ble egentlig skikkelig lei meg av den kommentaren men valgte å bare overse det... Synes det var veldig frekt. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange med dårlig selvtillit.. Synd at det finnes så mange som bare må rakke ned på andre.

Synes du skal være stolt av deg selv for at du gjør noe for at du kan bedre din egen situasjon ..

Ha en ellers så fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe... unnskyld, at jeg ler.. men det er snodigt hva folk kan få seg til å si ut høyt, uten å tenke over de rundt seg.

ja, det var rimeligt frekt, ingenting er mer fornærmende å høre, enn andre sine kommentarer om sin egen vekt..

du skulle glefset noe tilbake som " synd vi ikke kan si at IQ'en din er like høy som du mener min vekt er" eller noe sånn...

tenker det hadde fått henne til å tenke litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte er desverre litt for flinke til å kome med sårande kommentarar, serleg til feil tidspunkt og litt ømfintlege områder. =/

Skulle du kome i liknande situasjon igjen, så får du gje ho tilbudet om å gå ut og vente på neste heis...eller noke i den dur.

 

Var ein frekk komentar, men ho tenkte sikkert ikkje over det. Eller så slo det ho kva ho hadde sagt og prøvde å le det bort (vanskeleg å vite kva ein skal gjere når ein bæsjar på leggen). Kan kanskje skylde på ammetåka og? (ikkje at det rettferdiggjer det ho sa uansett).

 

Håpar du ikkje tek deg alt for nær av kommentaren, men klarar å legger den bak deg. :)

(Heller stor enn dum. Store folk kan velge å gjere noko med det, dumme er meir fortapt;P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff. Det var veldig stygt sagt.

Sånt sier man ikke.

Trøst deg med at det er mye verre å være så slem enn å ha noen kilo ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skulle du svart:"jeg er feit, du er stygg.....Jeg kan slanke meg":P Makan til frekkas da! Voksne folk burde ha litt mer oppi toppetasjen enn så!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig unødvendig sagt. Merkelig at folk faktisk tror at de 30 eller 50 ekstra kg man har faktisk utgjør noen forskjell i en HEIS. Hadde vært noe annet om det var en campingstol og du ville sitte på fanget. Men en HEIS liksom. NEi neste gang får du si, som jeg har sagt en gang i blandt:

 

Jeg er feit, du er dum, jeg kan slanke meg, om jeg vil ;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo faktisk en begrensning på hvor mange kg en heis tåler.

Ville selv ikke sittet fast i en heis fordi det er for tungt.

Hun ville nok bare forsikre seg og det kan jeg fortå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

...ettersom en heis tar ca 2tonn,pluss en veldig raus sikkerhetsmargin, så syntes jeg vel at denne kjerringa var over snittet frekk i kjeften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, hun er kanskje ikke den mest sosialt intelligente blant dere? :)

 

Jeg har en lignende historie... Jeg var nokså høygravid og var på besøk hos svigers. Veide vel ca. 105 kg da. De hadde dekket på ute på verandaen, og hadde kjøpt inn to nye klappstoler som de snakket masse om. Når vi skulle sitte ned, gjorde svigermor et nummer ut av at jeg skulle sitte i den gamle lenestolen. Fint, tenkte jeg, for jeg var ganske sliten på den tiden og satte pris på at noen tenkte på at jeg skulle ha den gode stolen som var bedre for ryggen. Helt til hun snakket stadig vekk om de nye stolene, og at vekten på dem ikke måtte overstige 100 kg., jeg skjønte jo fort at det var derfor hun ikke ville at jeg skulle sitte der... Greit nok, jeg vil jo ikke ødelegge stolene deres, men det er da ikke nødvendig å gjøre så stort nummer ut av det heller... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for støtten, damer, ble veldig lei meg etter den hendelsen og har tenkt på det i hele dag. Godt å se at det ikke bare var jeg som var veldig nærtagen.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dessverre mange som ikke kan styre den giftige tunga si.

Samtidig har jeg vært vitne til at ei tung jente ødela en hagestol, og jeg vil tro det var mye verre for jenta enn å bli plassert i en lenestol på forhånd.

Jeg mener, hvis man opplever å ødelegge en hagestol pga sin vekt, vil det nok være en varig traumatisk erfaring som man aldri vil glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommentaren synes jeg var veldig frekk og høyst unødvendig! Makan! Tydeligvis en som ikke har lært folkeskikk. Og selv ironi funker egentlig bare når man spøker om det selv.... Ellers er det bare mobbing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...