anonymemammaen Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Mine foreldre mistet hjemmet sitt i brann for en del måneder siden og siden det nærmer seg jul, så ville jeg og samboer gi de noe skikkelig, ekstra flott!! Men vi aaner ikke hva?! Noen gode tips? PS de skal bygge seg et stort hus til neste år med alt av hvitevarer, flotte ting som tv osv. med i selve forsikringa, så de trenger ingenting praktisk. Noen tips?
RockMama Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 Om de mistet mange av sine personlige eiendeler - hadde det jo vært fantastisk med et album? Samle bilder du har selv, eller til og med fra andre familiemedlemmer og sett sammen en fin bok. Eller få forstørret opp noen store bilder og ram inn, evt. trykket på lerret, så de har noe nytt og familiekjært å henge opp påde nye veggene? Evt. kjøp kunst?
Fru.Vestavind Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 Synest det med fotoalbum var ein veldig god ide! For nokre år sidan prata eg med ein lærar av meg som nyleg hadde mista huset sitt i brann. Det å misse huset og gå gjennom slikt er jo ein ting, men det å faktisk misse så og seie ALT av minner frå eit heilt liv var det verste. Så slå deg saman med tanter/onklar/vener og bekjete som kanskje har noko som betyr mykje for dine foreldre. Få tak i kopiar av bileter, filmsnuttar osv. Ev. samarbeid med andre så dei får forskjellege album(frå deira ungdom, din barndom, barnebarn, ferieturar, bryllup osv). Trur det hadde vore noko av det kjekkaste å få. Eg ville i allefall satt stor pris på det, om det var eg som var i ein slik situasjon. Materielle ting kan kjøpast, minna må ofte lagrast på andre måtar;)
Sanna28 Skrevet 14. november 2011 #4 Skrevet 14. november 2011 Jeg tenkte også på det med bilder Prøv å få tak i negativer som du kan fremkalle eller bilder som du kan kopiere opp og sette i et fint album. Evt en brannsafe der de kan legge verdifulle dokumenter. (Jeg vet det er litt sent nå, men man blir ofte litt ekstra forsiktig etter noe sånt. Det er minimale sjanser for at de skulle oppleve det samme igjen, men greit å ha likevel. For brann/tyver etc etc) De store, bra skapene koster en del tusenlapper, men dere er kanskje flere som kan gå sammen? Jeg skulle gjerne hatt et sånt skap for å legge alt av bilder, negativer, smykker, dokumenter etc etc i.
anonymemammaen Skrevet 16. november 2011 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2011 Tusen takk for innspill dere! De har allerede samlet opp det som finnes av bilder og slikt, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre.. En brannsafe er jo definitivt en veldig god investering og jeg kunne også tenkt meg noe slikt, hadde vært en trøst etter en brann å i hvert fall ha noe igjen! Men så tenkte jeg litt på at det skulle være noe ekstra, ekstra fint også, noe som de ble superglad for å få .. sitter som et stort spørsmålstegn ennå for jeg aner virkelig ikke. De har vært utrolig behjelpelig når vi har behøvd noe, trengt barnepass osv. så jeg ville vise at vi virkelig satte pris på det og ga noe igjen liksom. Men som sagt, den perfekte gave var vanskelig å finne.. :/
Desembernisse Skrevet 16. november 2011 #6 Skrevet 16. november 2011 Hva med en tur eller noe slik? Rundreise med hurtigruten? Eller bilder av barnebarna til å henge på veggen. Kalender for 2012 som Du lager selv med bilder ei litt pynt. Det er faktisk det eneste våre foreldre ønsker seg;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå