Gå til innhold

Jeg har fått herpes

Anbefalte innlegg

Skrevet

jada festelig, var hos gyn id ag fordi det sved sånn og joda, ingen blemmer ol men de er på vei.

Har aldri hatt dette før, har kun hatt sex med min mann(og han med meg) og da i mange mange år.

Legen mente jeg er smittet via offentlig toalett.

Jeg er bare så lei meg, jeg som ikke har munnsår en gang og har sagt at skulle jeg noensinne være utro mot min mann måtte fyren fremlegge attest på at han er frisk og bruke kondom.

Faen altså.

neon som har hatt dette og har råd å komme med?

Går på tabletter og det burde bli bedre i morgen, at sviingen gir seg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan man seriøst bli smittet via offentlig toalett?

Da skal jeg bli enda mer forsiktig på det området, for å ikke snakke om barna mine. Trodde det bare var en myte jeg.

Skrevet

trodde og det der at man kan bli smittet via toalettet var en myte..

du får bare få mannen din til å få testet seg han også..

høres ut som en færl sykdom.. =/

Skrevet

Takker for link om herpes sine smitte kilder

Skrevet

Dersom man kan bli smittet via toalett synes jeg dette bør bli allemannskjent så fort som mulig! Jeg er mildt sagt sjokkert. Jeg skal også bli superforsiktig heretter. Hele ringen skal dekkes med flere lag med dopapir. Eller bedre, holde meg til jeg kommer hjem faktisk.

Dette var leit for deg hi. Sender deg en klem selv om det kanskje ikke hjelper stort =(

Skrevet

Mener ikke å være tverr mot deg HI...og jeg skjønner at du refererer til det legen har fortalt deg.

Men jeg tror ikke man kan bli smittet av herpes via offentlig toalett!

Herpes kan opptre i så mange varianter. Er du sikker på at mannen din ikke har en form for herpes? Det er jo ikke alltid de sårene kommer som munnsår. De kan også opptre som sår ellers på kroppen, eller i ansiktet.

Usj - uansett - kjipt for deg da :-/

Håper det går lett over for deg!

Husk at du må ta forhåndsregler om du er gravid...

God bedring ;-)

Skrevet

Nei, vet du meg hva!!

Må ikke gi offentlig toaletter skylden på dette. Her må du nok se på din mann.

Man kan faktisk ha herpes uten å selv ha hatt utbrudd. Så det kan være at det først er nå du har blitt smittet.

At man få herpes av offentlig toalett er bare TULL!!

Skrevet

Man kan IKKE bli smittet av offentlige toalett, så her må du nok spørre din mann hva han har vært ute på.

Han har nok dessverre vært utro, og deretter smittet deg!

Skrevet

han behøver ikke å ha vært utro, man kan ha herpes i mange år, før det byter ut..

Skrevet

Det skal svært mange kjipe sammentreff til for å kunne bli smittet av noe som helst på et offentlig toalett, bortsett fra aerborne sykdommer da som influensa.

Herpes kan derimot ligge latent i kroppen halve eller hele livet før det bryter ut. Og man kan også ha en initialinfeksjon som ikke merkes, før viruset går tilbake til dvale i årevis. Skyt iallfall ikke mannen før du er helt sikker da, selv om enkelte har mener du burde det.

Skrevet

Herpes smitter enten fra munnsår til munn eller underliv, eller fra sår på kjønnsorgan til munn eller underliv.

Herpes virus er avhengig av å formere seg inni en vertcelle. Derfor lever den svært kortvarig utenfor kroppen så sjansen for at du har blitt smittet via et offentlig toalett er lik 0.

Skrevet

14.34 nå troller du litt ;-)

Det med herpes er så vanskelig at du kan ikke dømme mannen for å ha vært utro her!

Som andre også har skrevet så kan herpes utbruddet ligge i kroppen over mange år - uten at man vet man har hatt det.

14.27

Skrevet

Dessverre så ville du nok blitt smittet tidligere om mannen din hadde det latent, så han har nok vært bortpå noen andre. Hør med han du!

Skrevet

HI her

I følge det jeg finner på internett er det (hvis dette er første utbrudd, noe man jo også ikke kan være sikker på da jeg kan ha hatt noe uten at jeg visste hva det var) blir man smittet ca 7 dager i forveien.

Pga forkjølelse, mens, trøtthet osv har min mann og jeg ikke hatt sex på snart en måned.

I følge legen så kan man være maks uheldig fordi når man tisser ol spruter det jo vann oppover.

Men gudene vet...

Jeg har alt mitt på det tørre, kanskje det har ligget latent da.. og min mann hehe, når skal han ha tid?

han jobber 10 min unna til fots, komemr hjem i lunsjen, er hjemme etter arbeidstid, er ganske usosial generelt, sjenert, stille og har vond rygg som blir mye værre har han sex.

Skrevet

Man kan ha herpes i mange år uten at det bryter ut så en blir nødvendigvis ikke smittet av en som har det. Det er kun ved utbrudd at herpes smitter og har man få utbrudd så er sjansen mindre.

Det kan også være at HI selv har vært bærer av dette i mange år og først nå fått utbrudd.

Er ikke sikkert at hun er blitt smittet av sin mann. En tidligere partner eller elsker kan ha smittet henne.

14:39

Skrevet

Da tror jeg ikke legen din er helt på nett.

Herpes lever ikke i tiss eller i vann og det lever svært kort utenfor kroppen. Herpes lever i en celle og kan kun smitte via åpne sår.

14:39

Skrevet

Omg! Aldri mer offentlig toalett uten renseservietter i lommen! Æsj!

Skrevet

Kan ta lenger tid fra du blir smitta til du får utbrudd.

Mannen min smitta meg når det var mai og når det var september fikk jeg mitt første utbrudd. Munnherpes vel og merke

Skrevet

Herregud! Herpes smitter IKKE via toalett!

Man kan heller ikke få AIDS, kreft eller bli gravid via offentlige toaletter.

Skrevet

Jizes Kraist!

Folk her er jo galne etter å finna utro mannfolk!

Herpes smittar så lett som berre det! Hvermannsen har det, og dersom du har gitt ei venninna et smask på kinnet til hallo kan det vera meir enn nok!

Eller ein kos til ein liten unge som siklar på deg med

Forkjølelsessår.

Steike, eg hadde blit forbanna for å bli beskyldt for utroskap pga mannen hadde et herpesutbrudd!

Skrevet

En får jo ikke herpes i underlivet av å kysse noen på kinnet da!

Skrevet

Herpes kan faktisk smitte via leker som barn deler, altså munnherpes.

Og herpes nedentil kan smitte via toaletter!

Skrevet

Mannen kan ha fått munnherpes og videreført det via oralsex

Skrevet

for å si det sånn, jeg fikk herpes av min eks for 8 år siden, og har ikke hatt utbrudd siden det. Så jeg kunne fint endt med å smitte min nåværende mann nå dersom jeg fikk utbrudd. Og jeg har aldri væ'rt utro!

Og man kan altså fint få herpes fra munn til kjønnsorganer- eller omvendt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...