Gå til innhold

p-pille slutt og graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid tar det vanligvis fra man slutter på p-piller til man blir gravid? Hvor lang tid brukte du? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan ta opp til ett år, men det kan også gå én dag :P

Jeg har ikke sluttet på p-pillene enda så har ingen personlig erfaring. Men tenkte å slutte litt før jeg vil begynne å prøve fordi det kan ta tid før man begynner å få eggløsning og mensen igjen og heller hoppe av i svingen en stund.

Skrevet

Jeg sluttet 3 månder før vi skulle prøve, og den satt på første forsøk:) tror du må la kroppen få litt regelmessig mens før du forventer å bli gravid:-) så ikke stress med det. Men mange blir også gravide dager etter pilleslutt da mange får eggløsning rett etter at de sluttet på pilla.

Lykke til:-) å husk du trenger ikke feile noe selv om kroppen bruker 1 år på å bli gravid!

Skrevet

For oss tok det 17 dager... Har gått på p-pillen i maaaange år, så jeg hadde egentlig regnet med at kroppen trengte litt tid til å stabilisere seg... trengte ikke det viste det seg :) MEN, jeg er så heldig at min svigerfar er fødselslege, og han advarte oss at når man blir så raskt gravid etter man har sluttet på p-pillen er det større fare for graviditet utenfor livmoren (vet ikke hvor mye større) så jeg ble sendt til ultralyd allerede i uke 6 for å sjekke hvordan det lå an..

Skrevet

Da er nok jeg treg i forhold til de fleste.

1. gikk 11 mnd

2. gikk 12 mnd

3. gikk 13 mnd (da hadde jeg p-sprøyte, ikke piller)

Skrevet

jeg brukte 3 mnd fra slutt på pillen til graviditet :)

håper vi er like heldige denne gangen da jeg sluttet på pillen for en uke siden ca :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...