Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Hvor lang tid tar det vanligvis fra man slutter på p-piller til man blir gravid? Hvor lang tid brukte du?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 Det kan ta opp til ett år, men det kan også gå én dag Jeg har ikke sluttet på p-pillene enda så har ingen personlig erfaring. Men tenkte å slutte litt før jeg vil begynne å prøve fordi det kan ta tid før man begynner å få eggløsning og mensen igjen og heller hoppe av i svingen en stund.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #5 Skrevet 14. november 2011 Jeg sluttet 3 månder før vi skulle prøve, og den satt på første forsøk:) tror du må la kroppen få litt regelmessig mens før du forventer å bli gravid:-) så ikke stress med det. Men mange blir også gravide dager etter pilleslutt da mange får eggløsning rett etter at de sluttet på pilla. Lykke til:-) å husk du trenger ikke feile noe selv om kroppen bruker 1 år på å bli gravid!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #6 Skrevet 16. november 2011 For oss tok det 17 dager... Har gått på p-pillen i maaaange år, så jeg hadde egentlig regnet med at kroppen trengte litt tid til å stabilisere seg... trengte ikke det viste det seg MEN, jeg er så heldig at min svigerfar er fødselslege, og han advarte oss at når man blir så raskt gravid etter man har sluttet på p-pillen er det større fare for graviditet utenfor livmoren (vet ikke hvor mye større) så jeg ble sendt til ultralyd allerede i uke 6 for å sjekke hvordan det lå an..
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #7 Skrevet 16. november 2011 Da er nok jeg treg i forhold til de fleste. 1. gikk 11 mnd 2. gikk 12 mnd 3. gikk 13 mnd (da hadde jeg p-sprøyte, ikke piller)
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #8 Skrevet 16. november 2011 jeg brukte 3 mnd fra slutt på pillen til graviditet håper vi er like heldige denne gangen da jeg sluttet på pillen for en uke siden ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå