Gå til innhold

Hvilket fenomen er terroristen B.?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eh.. han er tydeligvis fanatisk og har vrangforestillinger, og har klart å opprettholde denne fanatismen selv som "ensom ulv". Han har i tillegg en stolthet over terrorhandlingene, noe som jo tyder på at han mangler empati.

Noe annet? Kan man kalle ham en psykopat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

han er nok ikke psykopat, men har er som du sier fanatisk og har vrangforestillinger av hvordan verden fungerer. Ikke ulik andre ideologer som mener at å drepe er veien til å nå det de ser på som det perfekte samfunn, enten det er Bin Laden, Stalin eller Che Guevara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er han ikke psykopat? Disse andre du nevner har hatt et miljø rundt seg, som har oppmuntret dem over lengre tid. I B. sitt tilfelle kan man si at han har søkt seg til miljøet selv, han har lett på internett og reist utenlands for å treffe likesinnede.

Han oppfatter nok seg selv som ekstremt sannhetssøkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er en ensom ulv som har sterkt behov for oppmerksomhet og anerkjennelse. Han ønsker heltedyrkelse,genierklæringer og udødelighet pga sine handlinger og meninger. Siden han forstod at dette ikke gikk i den vanlige verdenen, søkte han en underverven og ble hjernevasket av seg selv gjennom år med dyrking av ekstreme ideer.

Personlig klarer jeg ikke hate ham, dette blir for villt. Det er jo en kollektiv hatbevegelse der det er påbudt at alle skal ønske ham rett ned der nede.

Jeg kjenner mer hat og aggresjon overfor voldtektsforbrytere og barnemishandlere, de kunne gjerne fått en kule fra meg.

Men nå er jo ikke jeg direkte berørt av denne gærningen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også enig med 13.13

 

Jeg blir mye mer kvalm av mennesker som foreks voldar, mishandler og dreper små barn!!

Det er den sykeste sorten, egentlig alle som misbruker seksuellt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke at dere kan trekke fram andre menn som verre, når denne mannen har plaffet ned 70 mennesker på en blodtørstig måte. Ja, han skjøt enda flere også, som overlevde.

Det å være morderisk i en slik grad som dette, er ikke det grusomt nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda,det er grusomt nok. Det er bare så fjernt at mange ikke klarer å fatte det og forstå helt hva som er skjedd. Man får en avstand til denne mannen fordi det han har gjort er så ekstremt.

Når det er sagt så er den største og verste forbrytelsen for meg det å med viten og vilje misbruke små barn for så gjerne å drepe dem. Disse menneskene kan mer enn gjerne havne i et evig Helvete for meg. ABB anser jeg for å være gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt. Denne bloggen kan ikke på noen måte avgjøre om ABB er psykopat eller ei. Makan til lefling med begreper er det lenge siden jeg har sett. Heldigvis så er det flere av dem som har lagt igjen kommentarer i kommentarfeltet som også ser det,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overlat til rettspsykiaterne om han har en dyssosial personligetsforstyrrelse (psykopati) eller ei. Er så lei synsing om Breivik uten at det fulle og hele bildet foreligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å måle lidelse på denne måten? Utøya-slakteren blir ikke en mildere drapsmann av at noen er pedofile og dreper småunger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...