Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 jeg har gått i speidern siden jeg var lita jente! å jeg har såå mange gode minner de siste årene har jeg ikke vært aktiv.. å har kjemelyst at min gutt skal begynne, når han blir stor nokk.. i NSF, ikke kfuk/kfum.. har dere barna deres i slike aktiviteter? liker de det? evt. hvike aktiviteter går deres barn på?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 jepp, eldste er med på speidern. Men hvorfor ikke kfuk/kfum? Han spiller også håndball. Ellers er lillesøster på fire med på idrettsskolen. Superstolt når hun legger i vei til treninga;)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 nei, altså har ikke noe i mot kfuk/kfum det er bare at jeg kjenner til nsf, å de folka som driver det, hær vi bor
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #4 Skrevet 14. november 2011 Har hele tiden tenkt at mine skal begynne i speideren når de blir gamle nok. Skal selvfølgelig få velge selv etter å ha prøvd et par ganger. Men etter å ha sett "Sommeren i mitt liv" på barn-tv med guttungen nå i høst har jeg begynt å tvile. Der fulgte de jo noen som skulle på speiderleir og det var jo så sinnsykt halleluja-stemning, gudedyrkelse og bønnemøte at jeg fikk helt spader. Når barn stå med armene i været, med lukkede øyne og priser gud i hopetall tenker jeg at dit vil ikke jeg sende mine barn. Jeg er ikke kristen, men vil ikke skjerme barna for de, slikt skal de få velge selv, men den leiren gikk et hakk for langt for min del.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #5 Skrevet 14. november 2011 Var selv med i speidern som liten, så i 4H. Fikk i grunnen mest utav det sistnevnte, men det kan godt ha med lederne å gjøre. har også spilt i korps og drevet idrett. Kan skrive under på at det KAN bli for mye! Men aktivitet er alltid bra til en viss grense.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #6 Skrevet 14. november 2011 Jeg har også vært i speideren, var der til jeg var 16-17 år gammel og var leder for de yngste på slutten. Men barna mine går ikke i speideren. Mest fordi de aldri har ytret noe ønske om det og fordi vennene deres driver med idrett. Ene sønnen min spiller fotball, som sikkert 70% av de andre guttene i klassen, resten av gjengen går på turn og ingen i speideren. I klassen til andre sønnen min har guttene fordelt seg på håndball og fotball, siden min sønn er en superrastløs sjel som helst vil trene hver dag går han på både håndball og fotball så han får trene to ganger i uken. I hans klasse er det heller ingen på speideren, men det er noen av guttene som synger i menighetskoret, ellers er det bare ballidrett det går i.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #7 Skrevet 14. november 2011 da va det nokk en kfuk/kfum leir (kristen forening unge menn/kviner) de har mye mer kristen å gudepreg over leirene sine. nsf, står for Norsk Sperderforbund, der er det ikke noe gudeting, minimalt værtfall. Husker at speiderbønna var litt kristenpreg over, men den skulle vel forandres. tror speidern er en fin ting
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #8 Skrevet 14. november 2011 Såpass ja, det er ikke bare en Speider. Da skal jeg revurdere det igjen, det er iallfall noe eldstemann vil like. Takk.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #9 Skrevet 14. november 2011 Ikke enda for hun er for liten. Har selv maaange gode minner fra speideren!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå