Gå til innhold

Mulig jeg blir upopulær nå. Men bare jeg som synes den hysteriske interessen visse har for cupcakes er en smule


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

nekete saueflokk, oh Amerika!! <3 <3, kliss, suss, klass?

Uten å trekke veldig paralell. Men hysteriet kan minne litt om den scrapping-galskapen som gikk som en bølge over Norges land for 10 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke helt greia med cupcakes, har ikke smakt det, men det frister faktisk heller ikke. Synes de ser alt for søkte og klissete ut. Er ikke glad i muffins heller jeg da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et rikt land som vårt har folk mye tid å sløse bort.

Hobbyer og interesser handler mye om å få tida til å gå. Men man kan vel si det ikke er særlig sunt for dem som spiser slike kaker flere ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg liker det fordi det var de første kakene jeg virkelig fikk til. Hvor det så ut som om jeg viste hva jeg gjorde! :) hehe.

 

Også kan jeg variere med flere smaker utifra en grunnoppskrift i samme slengen...super lett :)

 

Derfor liker jeg det!

 

Men jeg tvinger ikke folk til å spise da...hehe, du velger selv. ;)

 

Personlig syntes jeg bløtkake er super kvalmt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er skjønt med cup-cakes <3 gøy å lage, gøy å spise.. men lager ikke veldig ofte da..

 

Min store lidenskap for tiden er bunadsøm... og det tar masse tid... Men som de over her også sier, bra med en hobby . (selv om det ikke er en spesiell sunn hobby.. så holder det en borte fra mye annet dritt..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt ikke vært borti cupcakes! o'gremmelse... Har vi forresten sluttet å scrappe??? ...ha'kke fått det med meg, holder fortsatt koken! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diller kommer og går. Selv har jeg vært med på en hel del av dem, helt fra sveitsiske krydderbuketter og såper med silkebånd på til senere tids scrap-booking og cupcakes. Tar det med isende ro, fordi jeg vet at slikt går over av seg selv i løpet av veldig kort tid.

 

Vil understreke at jeg ALDRI har laget en slik såpe, og håper inderlig at jeg aldri kommer til å bli så senil at jeg går med på det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cupcakes og muffins er bare små minikaker som kan varieres og dekoreres i det uendelige. De ser superfine ut i f.eks barneselskap og man kan lage mange små, forkjellige kaker i stedet for 1 eller 2 store. Hva er galt med det? En kake er en kake og det har vel aldri vært noe å kritisere det vel??Konditori anser forresten mange som en kunstform.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13.57 Det er ikke selve kaken jeg har så veeeldig i mot.

Men den plutselige interessen som går litt ut av fatning hos enkelte.

Når man begynner på kurs og kjøper utstyr for tusenvis av kroner pga noen små kaker og dåner av synet.

Det får jeg litt sånn småfnatt av.

Jeg er glad i å lage mat og kaker.

Men synes cupcakes er for flaut å servere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FLAUT å servere cupcakes? Jeg har heldigvis ikke så dårlig selvtillit at jeg synes det er flaut å servere mat.

 

Elsker ikke cupcakes eller muffins selv, men noen synes jeg er gode. Hender at jeg lager cupcakes, for hvis jeg lager kake ender jeg opp med å kaste halvparten ganske så raskt, men jeg har ikke utstyr til flere tusen og pynter de ikke som en gærning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er flaut. Fjollete motekaker. Jeg har fordommer mot de som går helt opp i de kakene. Cupcakes har høy kjerringfaktor.

Så kunne aldri servert det.

Men kunne godt ha spist en på fest. Og fnist litt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, da har du en litt merkelig definisjon på hva som er flaut. Jeg blir glad for alt jeg får servert, så lenge det er spesielt. Men så fniser jeg heller ikke når jeg spiser mat, det er mer flaut. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som det fantastiske husmoremnet jeg er, så må jeg si at jeg Hater å bake. Plager meg likevel lite hva andre folk har som hobby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, hiver meg på bølgen å baker mine første cupcakes i nær framtid, men først må jeg bruke noen tusen på utstyr.

 

Snakkes da. Eller kanskje jeg starter en blogg. Så vi blogges, smask.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cupcakes er jo bare norske muffins. Eneste forskjellen er at vi nå bruker smørkrem og annet dill på toppen. Muffins er EGENTLIG gjærbakst, mer som brød enn kake, og det er vel nyere i norge enn cupcakes (men da jeg var liten hadde muffins/cupcakes bare litt tynn melisglasur på seg..).

 

Synes uansett de er gøy å pusle med, enkle er de å lage også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...