Gå til innhold

hvordan var kroppen din 4 uker etter fødsel?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

4 uker keisersnittet og jeg har 5 kg igjen til det jeg veide før jeg ble gravid, har gått ned 16 kg (la på meg en del i svangerskapet ja.. ;)

 

Hoftene er bredere, magen full av strekkmerker, huden er slapp, og magen buler fortsatt ut rett over stingene..

 

 

Blir det bedre? Hvordan var din kropp en måned etter fødsel`? Når begynte du å føle deg normal?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir bedre. :)

 

Her hadde jeg faktisk gått ned i svangerskapet, og tter graviditeten, så jeg var faktisk tynnere enn før, men magen var litt "geleaktig" og strekkmerkene var kjemperøde.. Men tror den var normal etter etter 5-6uker. Puppene var stenharde og tunge de første 2mnd, men så ble de og normale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra å høre at det ikke bare er meg.. Har en venninde som jeg gikk gravid samtidig med, hun klager over to små strekkmerker og er allerede tilbake i sine gamle ola bukser- og jeg skulle ønske det var meg! Men må vel bare ta tiden til hjelp.. Håper jeg føler meg litt bedre etterhvert. Har akkurat fått øynene opp fra verdens fineste baby og møtt meg selv i speilet, og det var IKKE et gledelig gjensyn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nå 12 dager siden jeg fødte min tredje. magen er tilbake til normalt men litt løsere hud og strekkmerker. hadde mange strekkmerker fra før som gikk loddrett på magen, nå fikk jeg nye som går vannrett så det ser ut som jeg har hele verdenskartet på magen. men men.. har hatt en bukplastikk mellom nr 2 og nr 3 så var veldig spent på dette, men magen er flat i gjen som sagt og ikke noe heng over arret. litt mer flesk på sidene som jeg må trene bort. mangler et par cm på å få igjen buksene mine, men mangler mange cm før de ser fine ut på meg. har gått ned 10 kg siden fødsel og skal ned 10 kg til. om 5 kg har jeg nådd vekten jeg hadde før svangerskapet. lårene er dvaskette og stygge, men har planer om å trene mye så fort formen tilsier det! prøvde meg på trilletur etter 6 dager, men formen var ikke så bra som jeg trodde. så jeg nøyer meg med husarbeid o.l til det har gått ca 3 uker. må ta jerntilskudd og få opp blodprosenten litt før jeg setter inn støtet på treningen. puppene er tunge og store og lekker i tide og utide, men jeg er bare glad for at ammingen går som smurt. jeg er egentlig ganske fornøyd med hvordan jeg ser ut bare 12 dager etter fødsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fire uker etter fødsel var magen slapp og deigete, og jeg hadde 5 kilo igjen til startvekten som jeg hadde før jeg ble gravid. Hoftene var også bredere, puppene var digre og jeg følte meg generelt ulekker. Har aldri kommet inn i de gamle buksene mine igjen og dette er snart 3 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 uker etter fødsel var jeg så og si tilbake til "meg selv" igjen.

 

Jeg hadde keisersnitt uten komplikasjoner. Alle kiloene jeg la på meg var også borte.

 

Tror jeg var ganske heldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter første fødsel var magen stor i dagene etter. Tok litt tid før den startet å gå seg til. Jeg var så uheldig å miste faren min ca 3 uker etter, men i den anledning gikk jeg faktisk rett inn i klærne mine igjen. Noe mage har man når man sitter, men hadde fått tilbake en slankere midje ja. Den kom dessverre tilbake i årene etter:(

 

Er nå gravid igjen, bare 3 uker igjen, og denne gangen blir det KS. Er kjempe spent på hvordan kroppen går tilbake denne gang. Samtidig som jeg har litt ekstra, skal magen denne gangen kuttes opp, og det sier seg selv i grunn at det tar lenger tid denne gang :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en mnd etter KS, så så jeg ut som en bælfeit liten dverg :P Hadde ikke gått ned noe særlig siden fødsel, så var ca like svær, men med litt mindre vann da.

 

Nå, 3 år etter, er jeg fortsatt luben, har lagt på meg litt siste året siden jeg stresser mye på jobb og ikke har overskudd til å trene, men skal snart igang med prøving av nr 2, så da orker jeg ikke å sette inn alle kluter for å gå ned masse. Skal bli flinkere til å gå turer og spise oftere, for nå får jeg i meg frokost og middag, pluss lunsj hvis jeg får tid på jobb :P Ikke helidg, og ikke noe slankekur akkurat!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En måned etter fødsel var jeg for det første ganske slapp i skjeden. Jeg hadde ikke mange kilo igjen, 3-4, men huden på magen var skrukkete og slapp. Puppene var enorme og fulle av melk.

OG jeg hadde djevelsk vondt i musa om jeg måtte stå/gå en stund. Det sprengte veldig, det gjorde det faktisk flere måneder etter fødsel, og til dags dato under HVER mens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måned etter så jeg helt jævlig ut. 15 kg pluss (la på meg 24 kg..), blå strekkmerker, lut i ryggen, blødde fortsatt, kjente godt at jeg hadde revnet, såre og vonde brystvorter, fortsatt sprengt blodkar i øyet og svettet som en gris. Etter et år var jeg tilbake til startvekt (gjorde ikke annet enn å spise vanlig og gå mye tur), strekkmerkene var hvite striper og bare litt vondt i underlivet. Gikk 2 år før jeg følte meg som "vanlig", selv om jeg fortsatt plages litt med arret og brystvortene er ikke lenger en del av mitt sexliv, for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde litt slafsete hud på magen og bredere hofter. Også strekkerker på magen. Nå er magen flat og nesten helt stram, strekkmerkene synes ikke, og hoftene har trukket seg tilbake til utgangspunktet. Tok litt lenger tid nå enn med første, og jeg trener ikke, så det tok vel 3-4 mnd før jeg var tilbake til normalen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge gangene følte jeg meg som en sufflè 4 uker etter fødsel.

 

Tok flere måneder å få opp energinivået - og kroppen var preget av svangerskapet med tørr hud, strekkmerker, mye hud, mange ekstra kilo ++

 

De siste 7 kg går jeg ikke ned av meg selv, så når amminga er over setter jeg igang med grundig trening og kutter snopet - da kommer kroppen seg flott i løpet av en tre-fire måneder.

 

Skal sies at jeg legger veldig mye på meg under graviditet, er mye syk og får stoooore friske barn.

 

Altså verd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte meg fæl og ekkel. Svettet som en gris, spesielt om natten. 12-15 kg hang igjen fortsatt (10 av de forsvant de neste 3-4mnd), magen var fortsatt stor og slapp, og FULL i strekkmerker. Jeg var veldig lut i ryggen pga dårlig holdning. Mistet mye blod under fødselen, og 4 uker etter var jeg fortsatt mye svimmel og kunne ikke gå så langt før jeg måtte ta en pust i bakken. Men verdt det uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...