Gå til innhold

Gravid og gym på VGS..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 5 +4 uker på vei og jeg vet jeg kan ha gym, men jeg vet ikke helt hva jeg burde holde meg unna. Ballspill kanskje? Friidrett?

Trener ikke noe spesielt utenom gymen på skolen, men går 1,5 time hver dag. Burde jeg fortelle gymlæreren allerede at jeg er gravid eller kan jeg vente til jeg er ca 12 uker på vei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Normal fysisk aktivitet er bare sundt, du trenger ikke å si noe, så lenge du føler deg i form.

Skrevet

Lurte litt på det eg og, men etter litt lesing og spørring rundtom kom ein fram til to ting:

1. det er ingen spesielle råd retta mot gravide, anna enn slike som er motstridande.

2. Ein kan gjere det meste, men lytt til kroppen. Er noko ubehageleg så stopp.

Tren heller ikkje heilt max (oppnå maxpuls osv). Ein graviditet er ikkje tida for å bli toppidressutdøver, men greit å halde ved like;) Du merkar fort på kroppen om du overanstrenger deg.

Det med å fortelle gymlæraren eller ikkje får du vurdere sjølv, 1. gang eg var gravid sa eg det til læreren min før 12 veker, fordi eg trengde litt tilpassingar. Kan jo vere kjekt å ha ein lærar som tek litt hensyn. Er jo berre å be han/ho om å ikkje seie noko vidare, sidan du er så kort på veg.

Lykke til!:)

Skrevet

takk for svar :) Tror jeg ser det litt an først, før jeg sier noe. Er jo ikke sikkert det er nødvendig, og blir det for voldsom trening der jeg nesten ikke kan snakke etterpå, så stopper jeg bare litt opp :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...