Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Jada, jeg vet at "sigøynere" ikke er riktig av meg å si, men jeg fikk da oppmerksomheten din, gjorde jeg ikke? Det har seg slik.. at i vårt nabolag har det flyttet inn en østeuropeisk familie. Og etter de kom, har alt forfalt. Huset forfaller, bilen forfaller, de fyller gatene med søppel og rot. De forsøpler ikke bare sin egen eiendom, men også den private veien igjennom nabolaget. De har fått advarsler flere ganger, og politiet har kommet på besøk til dem hele 5 ganger på 9 mnd. Nei, ingen av oss ringte. Så det gjaldt noe annet! Men nå ser jeg at de har en liten baby. En smårolling på 6 mnd ca. De tar barnet utenfor, minimalt påkledd. Av og til uten sokker og sko, tynne gensere i minusgrader osv. De kjører en gammel, utslitt Caravelle som er knust på flere steder. Og de kjører med barnet på fanget. Så... Barneverntelefon? Eller ikke? Noen som har lyst å prøve å si at jeg overdriver?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 Alt dette kan forklarer med at de ikke vet bedre når det gjelder sikring av barn i bil. Ville nok kontaktet bv og kommunen, slik at de får hjelp og oppfølging. De trenger kanskje hjelp til å få jobb, og bli kjent med det norske samfunnet og reglene vi har her.. Om du overdriver vet jeg ikke, men uansett så burde denne familien hjelpes om det stemmer det som du sier.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 Du ringer barnevernet. Om babyen ikke har nok klær, sitter usikret i bil og lever i en svinesti (slik du beskriver det) så kontakter du barnevernet så kan de avgjøre om noe må gjøres og hva som må gjøres.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #4 Skrevet 14. november 2011 Tusen takk for svar! Da gjør jeg nok det.. Får helt vondt av dem! Samtidig har jo politiet vært hos dem flere ganger. Har ikke de plikt på å melde videre til BV om barnets hjemmemiljø er helsefarlig? Klart, jeg vet ikke om jeg tar sjansen på at noen har meldt fra. Blir nok en telefon fra meg..
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #5 Skrevet 14. november 2011 Føler meg litt støtt av at du sier sigøynere. Er sigøyner selv jeg. Men betyr ikke det samme som at jeg er gal og fæl fordet! Det der er minst like rasistisk å si som PAKKIS og NEGER osv.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #6 Skrevet 14. november 2011 Er jo mulig politiet allerede har levert bekymringsmld, men det vet du jo ikke. Og saken står jo sterkere om de får flere meldinger på samme familie.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #7 Skrevet 14. november 2011 Og hva så foresten om det er en sigøyner, eller svenske eller nordmann? hilsen 11.25
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #8 Skrevet 14. november 2011 Har du lest innlegget? Jeg starter jo med å si at det er feil av meg å bruke det ordet.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #9 Skrevet 14. november 2011 Dessuten dro jeg vel aldri en sammenheng mellom det faktum at de var østeuropeiske og det de gjør? Jeg sier ikke at de gjør dette FORDI de er romfolk. Det står vel ingensteder?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #10 Skrevet 14. november 2011 Det er vel et temmelig utbredt rykte at de er et forsøplende folkeslag, og at de derfor ikke får leie festlokaler o.l. Vet ikke hvor mye som er i det, for jeg har ikke hatt kontakt med noen selv.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #12 Skrevet 14. november 2011 Takk for det du. Du raporteres.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #13 Skrevet 14. november 2011 Ja, det er vel en kjent sak. Ønsket ikke å ha noen fordommer, men de lever jo virkelig ut stereotypen. Tror jeg må ta en telefon. Jeg får bare så vondt av det barnet. Kan jo bare forestille meg hvordan det ser ut inni Og til deg over her.." Du rapporteres".. Følte du deg skummel nå? " Stygg i munnen din? Skal trykke på Rapport-knappen, skal jeg! Ta DEN du!" HI
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #14 Skrevet 14. november 2011 tror nok det var hun som kallte dem rotter som ble rapportert.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #15 Skrevet 14. november 2011 Er du helt blåst HI? Du skjønner vell selv at det er hun som kalte oss sigøyner folket for ROTTER. Fyfaen følg med litt a du. Nå får du slappe av litt. Men kansje du ble litt redd for å bli raportert ettersom du sier slik?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #16 Skrevet 14. november 2011 Man er nødt til å forholde seg til det faktum at de er kommet for å bli disse "nye landsmennene" våre. Derfor bør de integreres så fort som mulig for at ikke man skal få en del av befolkningen som tar fullstendig over og lager sin egen ghetto. Det blir bare mer og mer multikulturelt og man må bare forholde seg og tilpasse seg til det. Men om man liker det eller ikke får bli opp til hver enkelt. Man bør kanskje være forsiktig å legge ut rasistiske hentydninger. Man vet aldri hvem som ser og hører...
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #17 Skrevet 14. november 2011 Syns fortsatt det er ganske upassende og IDIOTISK at du i det heletatt skriver noe slik i inlegget. Om noen hadde skrevet PAKKISER I NABOLAGET her inne så hadde vell alle klikket i vinkel på personen. Men sigøynere skal man få si hva man vill om ja. Pffs.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #18 Skrevet 14. november 2011 Ikke alle fra Øst-Europa er cigøynere. Hvordan vet du at de er det?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #19 Skrevet 14. november 2011 Pass den stygge ordbruken din, du rapporteres du også!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #20 Skrevet 14. november 2011 Voldsomt som dere henger dere opp i ordet " Sigøynere" Som jeg begynte innlegget med, så sier jeg jo at jeg VET at det er ukorrekt å bruke ordbruken. Og at det var ikke ment seriøst. Mest for at dere skulle se hit og gi meg et råd om det saken faktisk handler om. Jeg sier verken at oppførselen eller saken handler om hvorvidt romfolk eller østeuropere er mer uryddige, kriminelle eller uintelligente enn andre. Saken handler om at et barn her i veien ikke har det bra. Skal jeg melde fra? Ettersom de ikke snakker med oss andre, så har jeg ikke anelse om hva de heter engang.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #21 Skrevet 14. november 2011 Ring å veiled deg med barnevernet i det minste da!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #22 Skrevet 14. november 2011 Å der var den kommentaren slettet. Bra er det! Helt utrolig at folk får seg til å kalle folkeslag for rotter osvosv
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #23 Skrevet 14. november 2011 Ikke noe vits å ringe barnevernet. Politi, barnevern, skole osv vet allerede alt dette. Men det er ingenting å gjøre med sigøynere dessverre. De er hva de er. Bare gled deg til våren hvor de drar på disse reisene sine så er man kvitt dem en liten stund.. Hilsen hun som har hatt 50 sigøynernaboer.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #24 Skrevet 14. november 2011 Jeg ringer nok likevel.. Klarer ikke bare å stå å se på det stakkars barnet! HI
Anonym bruker Skrevet 16. november 2011 #25 Skrevet 16. november 2011 Kjære vene... Jeg har selv sigøynere/romfolk i min familie, og er stolt av det, men forstår da hvorfor mange er forbannet på dem. At folk kan være så hårsåre. Skjønner problemet ditt HI, her har det flyttet inn noen fra midtøsten i nabohuset, og de har ødelagt nabolaget fullstendig. Knivstikkinger, innbrudd... To av dem truet mannen min da han gikk på butikken. De er gale. Ring politiet du.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå