Gå til innhold

Dere som har 2 åringer. Får de pakkekalender?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og får de åpne før eller etter barnehagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun er 20 mnd. i desember og skal få pakkekalender. Får åpne etter barnehagen (kan tenke meg det blir drama om hun får åpne før barnehagen og så må la tingen ligge igjen hjemme).

Hun får ikke så store pakker. Småting som lekebiler, fargestifter, hårstrikk ol. Blir bra:-)

Skrevet

min var 2 år i fjor, han skjønnte ikke noe av pakkekalenderen..

men i år skal han få :) han skal åptne den etter barnehagen regner jeg med. Hvis ikke blir det krise, ettersom han ikke fårta lekebilen med seg etc..

Skrevet

Ja, barnet er 2 år og 2 mnd og får pakkekalender for første gang i år.

Billige leker og noe godteri.

Blir åpning etter barnehagen. Skal i alle fall prøve på det:)

Skrevet

Ja, hun skal få, og hun fikk i fjor også. Hun har eldre søsken da, så når de får, så må jo hun også få.

De har pleid å åpne kalenderen på morgningene, men vurderer å ha to kalendre til de i år. Sånn liten sjokoladekalender som de kan åpne om morgningen, og gavekalender som de kan åpne etter middag.

Skrevet

Ja, det får hun, og den åpnes på morgenen.

Skrevet

Ja (2 år i januar), for storebror får. :-) Åpnes når de står opp. ;-)

Skrevet

Jepp. har tre stykker, og alle har fått pakkekalendere..hva de får er noen ganger likt, men litt alderstilpasset også, prøver å holde det på ca. 10 kr gaven +/-. Begynte på 2 år med første og hun husket det når hun var tre at hun skulle ha pakkekalender, så jeg tror det betyr noe..men du kan sikkert også vente ett år..for er nok vel så mye morsomt for mor som for barnet i den alderen :) lykke til!

Skrevet

Tåpelig å gi pakkekalender til 2åringer synes jeg. Min er 2,5 år og vil ikke skjønne noe særlig av det. Venter til neste år når han er 3,5 år.

Skrevet

Min yngste var 15 mnd i fjor og skjønte absolutt litt av det. I år er hun 2 år og 3-4 mnd, og regner med hun vil forstå det godt. Det gjorde i hvertfall brødrene da de var så små. Sikker på at du ikke undervurderer barnet ditt litt Anno 14:36?

Ellers er det mer tåpelig å _ikke_ gi pakkekalender til en 2 åring dersom denne har eldre søsken ;-)

Skrevet

14:36 her...

Barnet mitt har ikke eldre søsken, og hadde han hatt det så hadde jeg jo såklart ikke gitt til dem og latt være å ta med minsten.

Skrevet

Ja min på litt over 2 år får pakkekalender! Skal få åpne etter middag slik at han kan få leke seg med det han får. På morgenen går alt i full fart så det blir mer kos på ettermiddagen :)

Skrevet

Min får en pepperkake kalender med små pepperkaker og en lapp hvor det står noe vi skal gjøre den dagen.

Synes ikke det er nødvendig med pakkekalender, og synes det er litt unødvendig for å være ærlig. Det burde da kunne holde å få gaver på juleaften?

Hyggelig å kjøpe gaver, men jeg kjøper heller det ungene trenger når de trenger det og overrasker litt i hverdagen en å skulle gi dem gaver hver dag hele desember.

Gjørekalender er egentlig et godt tips! Koster ingenting, og man får planlagt juleforberedelsene og passet på slik at man får gjort alt man skal ha gjort ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...