Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Hva skal til for å få stipend/lån ved nettstudie? Vurderer å redusere til 60 % stilling (har nå 100%, men er 50% sykmeldt) , og studere ved siden av. Klarer meg ikke økonomisk om jeg slutter helt å jobbe, og klarer meg heller ikke om jeg reduserer stillingen uten å få stipend/lån.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 Det kommer ann på hvilke studieside du bruker... NKI er f.eks innunder ordingen ifra lånekassen. Jeg tok opp noen fag via NKI, og fikk fult studielån. 60% av dette ble omgjort til stipend etterhvert som jeg tok eksamnene. Lånekassen krevde bekreftelse ifra NKI minnes jeg og huske, ellers så var det bare å søke som ellers...
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 Blir gjennom nks, og vet jo at man får lån fra lånekassen når man studerer der. Men har det noe betydning hvor mye jeg jobber, eller er det bare hvor "mye" jeg studerer som har noe å si?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #4 Skrevet 14. november 2011 det er studiebelastningen det kommer an på, regnes kurset som 100% , 75% eller 50% studie? står som regel på kurset, eller du kan høre med skolen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå