Gå til innhold

Pierre Robert ull - størrelser


Ophelia & Jr.

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvordan Pierre Robert ulla er i størrelse. Jr er i ferd med å vokse fra 104, og på vei inn i 110. En del 104 tøy er for smått, en del 110 er for stort. Så hva kjøper jeg da? 98/104 eller 110/116?

Hvis de er litt store i størrelse blir jo fort 110/116 for stort, men vil ikke kjøpe for smått heller.

Jr er ca 108 cm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenker da spesielt på stillongsene. En litt for stor trøye kan han fint leve med, men for store stillongs er ikke behagelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de er litt store i størrelsene men tror nok jeg ville kjøpt 110/116 allikavel. Kan jo bare brette de opp i beina. Min gutt bruker 98/104 og han er rett rundt 100cm. De er litt lange fremdeles men går helt fint ann å bruke de. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er store i størrelsen!

Jeg måtte ihvertfall kjøpe str 1-2 år (86/92) til 3-åringen min, for str 3-4 år druknet hun i (prøvde bare trøyen da). Akkurat hvor høy hun er nå vet jeg ikke, men hun bruker 92 / 98 i vanlige klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Vi prøver litt ull på vår minste nå for å se om hun tåler det i år (reagerte i fjor), og jeg var veldig usikker på om vi burde velge str 86-92, eller 98-104 til henne siden hun er over 2 år og bruker str 92 i andre klær, og nok må opp i str 98 ut på vårparten. Jeg er veldig, veldig glad for at vi endte på str 86-92, for de er SVÆRE i størrelsen! Jeg er generelt glad i klær som er litt romslige, og kan godt kjøpe gensere ol som er bitte litt for store til ungene, men akkurat undertøy som ullklær og superundertøy er greit at ikke er for stort siden man gjerne skal ha klær utenpå også. Jeg er uenig med de over, og ville valgt str 98/104.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøpte et par trøyer til størsta her i str 110/116 (hun er 100cm og 18,5 kg), en i rosa og rød og en i blå, går og rød. Den i rosa var et par cm kortere i både armene i kroppen enn den med blå... Sto ikke noe sted at det evt var jente og guttefarger, sjekket på pakningen. Den med rosa var tilsvarende 3-4 år i et janus sett jeg har kjøpt tidligere i høst.

Jeg jobber med barn, og ser stadig noen som "drukner" litt i ull fra pierre robert om dagen, så jeg undrer litt på om det varierer veldig fra pakke til pakke hvordan str er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er akkurat der du er nå, HI!

men vi gikk for 110/116.. Genseren er litt lang i armene, men helt perfekt i ryggen, og stillongsen er litt lang, uten at det ser plagsomt ut. vi har ull derfra fra i fjor som er i 104 og de blir alt for små.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns ikke de er store i størrelsene. Mine bruker pierre robert ull, janus-ull g cubus ull. Cubusulla er mye større enn pierre robert ulla. Jeg syns den sitter flott jeg, ikke noe svømming på noen av dem, og jeg har svært tynne barn. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse tilbakemeldinger. Ikke at jeg ble noe klokere... Jeg tror jeg går ut og kjøper en stillongs i 110/116 så får jeg se hvordan den passer. Er den for stor, kan den forhåpentligvis brukes til våren eller neste høst. Og så får jeg kjøpe en størrelse mindre i det han trenger nå.

Kunne selvfølgelig kjøpt et merke der jeg kjenner størrelsene, men er så begesitret for fargene! Gøy med noe annet enn mørkeblått og grått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...