Cruella De Vil Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Hei, nå har det beryktede hårtapet mitt begynt; hver gang jeg vasker håret, får jeg store tjafser med hår i hendene, og det er hår overalt i huset, *sukk*... Jeg fikk jo dette etter at storebror var født også, men har allerede glemt hvor lenge det varte - er det noen som husker det, eller er det kanskje helt individuelt? Hvor lenge varte "hårtapet" hos dere? Jeg vil nemlig gjerne klippe håret mitt snart, men jeg vil jo ikke klippe det før det verste hårtapet er over...
jaaada Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 hos meg varte det til babyen var rundt 5-5 1/2 mnd n
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 Gutten min er 14 mnd og jeg mister fortsatt MASSE hår.. sukk!!
Babyønske �� Skrevet 14. november 2011 #4 Skrevet 14. november 2011 Det vanligste er vel at det varer en 3 mnd tid. Her varte det fra 3-6 mnd etter fødsel. Snart 7 mnd siden fødsel nå og det har omsider normalisert seg.
Maitrollet Skrevet 14. november 2011 #5 Skrevet 14. november 2011 Her begynte det ca tre mnd etter fødsel og har vart omtrent til nå, det begynner å bli mindre av det (jeg har ikke hånda full av hår hver gang jeg drar meg i håret lenger). 6 mnd siden fødsel nå
lillemanni Skrevet 14. november 2011 #6 Skrevet 14. november 2011 Det er sikkert litt individuelt, men jeg begynte å røyte først når sønnen min var 2-3 mnd, nå er han seks måneder og synes det begynner å avta. Jeg hadde hår ned til korsryggen men klippet det kort til kjeven da jeg begynte å røyte for huset ble fullt av lange hår. Frisøren sa at det kunne hjelpe mot håravfall for noen. Jeg ble hvertfall veldig fornøyd med det. Fikk mer volum og "mer" hår. Men man vet jo aldri hvor mye man mister, så kan jo være greit å se det litt an!
*Zena* Skrevet 14. november 2011 #7 Skrevet 14. november 2011 Knerten her nærmer seg 9 uker, og jeg regner med håret begynner å dette av snart...urk....Røytet vannvittig mye etter min første graviditet, og da begynte det rundt 10 uker etter fødsel og varte i 2-3 måneder. Jeg følte at jeg nesten ikke hadde hår igjen, og endte opp med å klippe meg ganske kort. Kjipt, for nå har jeg endelig fått det lange håret som jeg lenge har ønsket meg, men regner med jeg må klippe kort bob denne gangen også.
Skaubinna Skrevet 14. november 2011 #8 Skrevet 14. november 2011 Her varte det vel en 3 måneders tid....og det var MYE hår! Valgte å dra til frisøren, klippet det kortere, kuret det og kjøpte en shampo, balsam og hårkur som gjorde susen.....eller så var det tilfeldig. Uansett, håret normaliserte seg ihvertfall betraktelig etterpå. Mister normalt med hår nå og har gjort det en stund.
Gjest Madolyn & Muffin Skrevet 14. november 2011 #9 Skrevet 14. november 2011 Nå er babyen 7 mnd gammel, og jeg mister fremdeles utrulig mye hår. Lange, lyse hår absolutt overalt..... Slutta å amme for en drøy måned siden.
Regina Phalange Skrevet 14. november 2011 #10 Skrevet 14. november 2011 Så vidt jeg har hørt mister man nesten ikke hår under graviditeten, så det vi mister nå er rett og slett "overskuddshår". Tror ikke du skal være redd for å klippe deg nå... som andre skriver her klippet jeg meg for ikke så lenge siden, og synes håret fikk litt mere "shwung" over seg etter det. (Bebis er 5 mnd)
Cruella De Vil Skrevet 14. november 2011 Forfatter #11 Skrevet 14. november 2011 Huff, så lenge som 3 måneder, ja, jeg må ha fortrengt dette fra sist gang. Grunnen til at jeg ikke vil klippe meg ennå, er at jeg har så "fint" og tynt hår, og sist gang så jeg helt grusom ut etter den første måneden jeg mistet håret. Så da vil jeg vente litt sånn at noe av håret er borte, og frisøren kan tilpasse en frisyre og "fikse" håret mitt litt.
PetitAnge Skrevet 14. november 2011 #12 Skrevet 14. november 2011 Jeg begynte å røyte bigtime når jenta var ca 3 mnd. Et under at jeg fortsatt har hår på hodet med tanke på de mengdene som falt av..! Hårbørsten var full hver gang jeg gredde meg og det datt av store tjafser når jeg vaska håret - gru!:-O Nå har det heldigvis bedret seg - jenta er nå 5 mnd;) Varte altså i ca 2 mnd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå