Gå til innhold

Hva er egentlig en alenemor nå til dags?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen tiår siden fikk oftest mor hovedomsorgen og far hadde samvær annenhver helg og muligens en dag utenom.

Men nå et det vanligere etter samlivsbrudd å dele ungene 50/50 eller 60/40. Er man alenemor da? Eller er det bare de som er helt alene om omsorgen som kan si de er aleneforeldre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at en alenemor/alenefar er den som har omsorgen for barnet/barna brorparten av tiden, dvs. over 60%, og er den som er der i hverdagen med lekser, mat, oppfølging av aktiviteter osv.

Har man 50/50 er man deltidsmamma / deltidspappa ;)

Hilsen alenemamma som har barnet 100%

Skrevet

ps. altså: alle kan selvfølgelig si at de er alenemamma / alenepappa. det var bare mine tanker rundt dette;)

10:14

Skrevet

Jeg er alene med barna 100% av tiden... de som er aleneforeldre 50% av tiden er jo også helt alene og har masse tid for gøye ting...evt kveldsjobb.. osv osv.. de har ikke de samme ulempene som oss som er helt alene om barna.. (men jeg skjønner de har mange andre ulemper, som det å gå glipp av halve livet til barna deres osv.)

Skrevet

Vi er skilt og har vel ungene noe sånt som 65/35 (jeg har dem mest). Selv om jeg vel kanskje omtaler meg selv som alenemor, så synes jeg vel det er et noe gammeldags uttrykk. Jeg er jo ikke alene, barna har en far, som de ser ganske ofte. Når de er hos han har jeg fri i fem dager og kan gjøre akkurat hva jeg vil. Singel mamma hadde kanskje vært noe...? Alene er jeg i alle fall ikke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...