Gå til innhold

Søte, snille damer, oppmuntre meg!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er mange av dere her ;)

Nå har det seg slik at jeg virkelig sliter med hverdagen.

Har en datter på 1,5 år som er plutselig våken X antall ganger hver eneste natt. Og med full jobb og alt som hører med så begynner dette å tære på alt.

Jeg har nå vært "syk" i snart en mnd. Altså, har ikke feber, men hoster dag og natt, og er helt pottetett i nesa. Tenker kanskje jeg aldri blir frisk siden jeg aldri sover en god natt.

Forholdet vårt skranter. Vi skal gifte oss neste år, og vil så gjerne klare å holde fast ved litt av romantikken frem til det så det ikke føles som om bryllupet er en ren formalitet. Vi har nesten aldri sex lenger. Er for sliten. I går fikk vi ånde over oss, ENDELIG. Etter sikkert 6 uker. Og da våknet lillemor med en gang vi hadde begynt og holdet det gående nesten hele natten. Lysten forsvant for å si det sånn. Og da blir man ikke inspirert til å prøve igjen.

Ellers er det alt det andre som skal gjøres i huset. Har aldri energi.

Også er det trening jeg gjerne skulle brukt noen kvelder på. Men uten søvn, og med tett nese og hals er det ikke så lett. Og lite søvn gjør meg til en fråtser uten like. Har lagt på meg nesten 2 kg på denne tiden :( Har dårlig selvbilde fra før, så dette gjør meg bare sint, lei og umotivert.

Vet ikke helt hva jeg vil med dette, men jeg er så sliten... Og lei. Savner å ha et liv. Jeg legger meg senest 22 hver eneste dag!! Har aldri tid til venner eller hobbyer. Og jeg og mannen er ikke like snille emd hverandre lenger.

Oppmuntringer, erfaringer, solskinnshistorier?

HURRA, det er flott å være mamma!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, ja det er flott å være mamma! jeii :P

hvorfor vokner hun så mye om natta?

dere kan jo prøve å få barnevakt i en helg, dra ut å spise en god middag, å sove på hotell! da kan dere vokne til en god hotelfrokost,å slippe å tenke på oppvask å slikt! siden du skriver at dere ikke er snille med hverandre, så kanskje dere trenger litt tid alene, få pleiet kjærligheten :)

Skrevet

Det er bare å innse det, det er slitsomt å være småbarnsforeldre. Nattevåk kan ta gnisten fra hvem som helst, vi hadde nattevåk i 5 år med ett av våre barn. Holdt på å bli gal. Det er da viktig å være tolerant mot hverandre, ha forståelse for at humøret og sex-lysten ikke er på topp uten at man skal bli sur og grinete. Om noen år er alt så utrolig mye lettere, holdt ut! ;) Samtidig er det viktig å forsøke å ta vare på hverandre i hverdagen, så får heller trening, hobbyer og venner være mindre viktig. Prioriter hverandre når dere har tid og lyst, ikke alt annet som burde vært gjort.

Vi har vært sammen i 15 år, har hatt det tungt, spesielt med det ene barnet som sagt, har mange ganger tenkt at forholdet går i vasken, men vi har "holdt ut", og er fortsatt sammen og veldig glad i hverandre. Og ikke minst, glad for at vi ikke gav opp!

Ang helsen din, kanskje du skulle tatt deg en tur til legen og be om ett par ukers sykemelding? Man kan bli "syk" av nattevåk, jeg måtte få sykemelding når det stod på som værst. I tillegg har du en fæl hoste som neppe hjelper på nattesøvnen.

Lykke til med bryllup og god bedring. :)

Skrevet

Tusen takk for fine svar :)

Jeg sliter vel en del med å la ting bare være. Altså ignorere klær som burde vaskes og gulv som trengs støvsuging. Og det samme med trening, når rompa skriker etter å bli strammet opp er det vanskelig å ikke lytte. ;) Sliter spesielt med treningsbiten. Samvittigheten min sliter meg ut rett og slett. Og mannen min elsker jo kroppen min som den er. Bare jeg som ikke gjør det. Og tenker at en periode uten trening ødelegger formen og fasongen min. Noe som er viktig. Men forholdet og helsa er jo selvfølgelig viktigere. Kanskje jeg bare må ta en pause fra alt jeg kan pause fra en liten periode. For mammarollen og rollen som kone (snart), får jeg jo ikke satt på vent akkurat.

Men tror nok jeg burde ta en tur til legen. Kanskje jeg kan få antibiotika eller noe annet. At det er noe så lite som skal til. Er jo ikke vanlig å være syk så lenge tenker jeg da.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...