Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Vil kjøpe det til gutten til jul, han er snart 5, hvilken er best? Regner med det er noen her som har det til unga?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #2 Skrevet 14. november 2011 Ninentdospill har gjerne minst 8års aldersgrense, og selve nintendo DS anbefales fra 8 år. Men om sønnen din er veldig moden for alderen, og kan sitte rolig og konsentrert kan du kjøpe den til han. Jeg synes forøvrig man bør vente så lenge som mulig med sånt, og la dem løpe og springe fra seg, men du kan jo la han ha det litt hver dag for eksempel. (Ikke bare la den ligge fremme og la han spille på den så mye som han vil) Og hvilken type? Jeg ville kjøpt DSi XL (altså den med ekstra stor skjerm): Størst skjerm, morsomst og spille på, og 3D er unødvendig
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 Vi kjøpte Nintendo GameBoy til de to minste på tre og fire og de spiller som bare det. Kjøpte brute på finn, for å ha noe de kunne holde på med i bilen slik at de ikke skulle sovne ;-) Favorittspillene er SuperMario og Nysgjerrige Nils. Anbefaler ebay.com for kjøp av spill, der er de billige! Ville kjøpt Dsi, ja, 3D er unødvendig, og det er usikkert om det er bra for øynene osv..
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #4 Skrevet 14. november 2011 Vi har DSi til ungene her, og masse spill etterhvert. De Vi har sikkert 10-15 spill og har enda ikke møtt på noen med 8-års grense, så jeg vet ikke hvor anonym over har de opplysningene fra. Spiller vi har er det 3-års grense på.. Det er storebrødrene på 7 og 10 som eier DS'ene, men lillesøster på 4 låner gjerne og spiller som bare det. Hun tar også bilder, manipulerer lyder og har det morro. Om sønnen din er helt fersk vil jeg anbefale Mario Kart som er et enkelt bilspill som er veldig morsomt. DS'en erstatter selvfølgelig ikke løping og leking, men er et alternativ til DVD i bilen, tv en sløv søndagsmorgen osv. Om du får en sønn som blir helt spillegal får du heller sette begrensninger, men de fleste barn kan fint ha et slikt spill uten å slutte leke
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #5 Skrevet 14. november 2011 Tusen takk for svar Jeg har selvfølgelig ikke tenkt å la ham sitte å spille dagen lang, jeg tenkte mer på sånn som bilturer osv.. og litt innimellom når jeg må gjøre noe annet Jeg vet at det finnes mange lærespill, så akkurat aldersgrense på spill er jeg ikke bekymret for Vi har en wii, og han er kjempe gla når han får spille det en sjelden gang Da blir det Dsi da!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå