Gå til innhold

Dr. Phil NÅ: Angry women, scared husbands...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her har vi kvinner som mishandler (psykisk og fysisk) sine menn, og Dr. Phil sier at de skal fikse det, slik at ekteskapet kan fortsette. Og det synes alle er helt okei, ja nødvendig, faktisk. Hadde det vært omvendt, menn som slår kvinner, hadde alle ropt og skreket at hun måtte komme seg vekk, og mannen burde ha levd alene resten av sitt liv, som den patetiske konemishandleren han er...

Jeg synes vi burde legge stereotypene bak oss, og fokusere på at mennesker KAN forandre seg, selv om de har hatt problemer med sinne og aggresjon, betyr det ikke at de har mulighet til å bli en god ektefelle og forelder. De trenger bare hjelp, og noen som er villig til å tro på dem!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er ganske enig med deg, men tror at mennene fortjener vell så mye hjelp og oppbygning som de damene.

hadde det vert motsatt så hadde det vert naturlig å tilby hjelp til damene for å klare komme seg over all missbruken. men har inntrykk av at siden det er mennene som er skadelidende her så skal de bare komme seg videre.

har vondt av dem jeg, ikke bare bare bli tatt fra "mandomen" sin, selvtilit osv, de skulle hatt annerkjennelse for å ha holdt ut så lenge og for å ville søke hjelp!

Skrevet

Dr.phil? Det er hollywood... Hollywood er bygget på stereotyper. Men hvis du har sett mer enn 10 minutter av dr. phil så ville du visst at det ikke er helt tilfellet på akkurat dette ene tilfellet. Han ber de om å flytte ut inntil problemet er løst dersom barn er tilstede. For deretter å flytte tilbake når hissigproppen er healet... Men han er sjelden pro skilsmisse.... Kan du ikke heller ta opp problemstillingene om stereotyp uten å trekke inn et irrelevant eksempel. For i stort sett alle andre settinger er det slik du beskriver.

Skrevet

Veldig enig med deg!!

Fire år inn i forholdet med kjæresten min sto jeg og skrek til han og ville ikke stoppe. Han prøvde å få meg til å stoppe/ roe meg ned på flere måter men til slutt ga han meg en ørefik. Det funka. Jeg ble helt satt ut og kom ut av min sinte boble. Fortalte det bare til én venninne og hun forstå det godt men jeg tenkte at jeg ikke kunne fortelle til andre fordi de da vil si at har man slått én gang blablabla og at jeg måtte forlate han.

Dette er nå to år siden og har ikke gjentatt seg..

Folk må slutte å krisemaksimere ja!

Skrevet

09.09 jeg forstår ikke helt hva du mener? Er det et dårlig eksempel fordi det er filmet i Hollywood? Bestride du at dette er virkeligheten til mange par der ute?

Ja det er flott at de lever fra hverandre en stund, for å skåne barna. Og det et også flott at man ikke ser skilsmisse som eneste løsning, noe som dessverre ikke kan sies om ekteskapelig råd man får her inne. Øverst på lista ligger jo "kast han på hue og ræva ut!!!! NÅÅÅÅ!!!!!"-Taktikken....

Skrevet

Jeg har forlatt min utro mann etter han slo meg EN gang. Ungene så hva som skjedde, og slet i lang tid etterpå med mareritt, redsel for menn, skepsis til fremmede og andre ting relatert til hendelsen. Hvis min datter blir slått EN gang når hun får seg kjæreste, vil jeg sterkt anbefale henne å forlate ham. På samme måte som jeg vil anbefale min sønn å forlate en dame som slår. Det kommer altså an på graden av vold. Eneste forskjell er at menn er sterkere, og skadene fra deres vold er som regel mye større.

Skrevet

Da er jeg enten veldig dårlig til å formulere meg eller du leser litt dårlig... :) Mener for det første at nettopp fordi dette er en reell problemstilling, blir det feil å knytte det til et hollywoodeksempel. Spesielt når man ikke har fulgt godt nok med til å gi et eksempel som medfører fakta. I tillegg mener jeg at det er grusomt at folk blir slått og mishandlet, men at løsningen kun i de verste tilfellene behøver å være brudd. Det hjelper ofte å få hjelp, både indivuduelt og som par. Det kan også hjelpe å bo fra hverandre en periode for så å komme sammen igjen - spes om det er barn tilstede.

Om jeg fortsatt ikke har gjort med tydelig forstått så mente jeg vel at hele dr.phil kortet fjerner fokus fra en virkelig interessant debatt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...