FødtMedEnPilleiPanna Skrevet 14. november 2011 #1 Skrevet 14. november 2011 Vi har prøvd i halvannet år, og plutselig en dag kjente jeg at jeg ble gravid Visste det der og da, og skulle bevise det etter noen dager til min kjære... jeg var litt tidlig ute og fikk negativ test, men bestemt som jeg var tok jeg en ny et par dager etterpå som viste positiv. Har hørt om andre som har opplevd det samme, så da er det vel kanskje noen her inne også? Så da lurer jeg på... hvordan ble terminen legen regnet ut, i forhold til den dere selv regnet ut?
FødtMedEnPilleiPanna Skrevet 14. november 2011 Forfatter #2 Skrevet 14. november 2011 *rettelse: ikke halvannet år, men ett halvt år
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 14. november 2011 #3 Skrevet 14. november 2011 ul termin hos meg stemmer ikke med mens termin, som er den riktige her egentlig. Men legen som tok ul mente at det kunne komme av at babyens hodet var lite (ikke unormalt lite) Men han ville ikke sette ul termin likt med mens termin likevel... For det KUNNE likevel være at jeg hadde blitt gravid senere (jeg ser på det som lite sannsynlig og det sa jeg også til han + at flere i fam har små hoder) Men heldigvis skiller det BARE en uke og jeg tror ikke jeg går helt frem til ul termin likevel =)
bittelille_persille Skrevet 14. november 2011 #4 Skrevet 14. november 2011 Jeg kjente vel ikke selve befrukningen, men jeg kjente at egget festet seg i livmoren. Dette er andre gang jeg er gravid, og jeg kjente det samme sist. Derfor skjønte jeg at det måtte være det, selvom det var lenge før jeg egentlig skulle ha eggløsning etter "mens-termin-beregning". Jeg forklarte rett og slett dette til legen min, og hun satte termin etter det jeg sa. Delvis fordi jeg ikke skulle ha UL for sent. Om det blir for sent er det vanskeligere å beregne termin... Jeg skal på tidlig UL (privat) på onsdag, og er spent på hvordan det stemmer med mine beregninger.
Gjest Hippo ღ Skrevet 14. november 2011 #5 Skrevet 14. november 2011 Jeg hadde mer følelsen av at nå klaffa det Og det gjorde det <3
Tweak Skrevet 14. november 2011 #6 Skrevet 14. november 2011 Her startet murringer i livmoren 6 dpo, første dagen lurte jeg på om kroppen spilte meg et puss, 7 dpo var jeg sikker på at det ikke var innbilte smerter, 8 dpo svak svak skygge på en billigstrimmel, 9 dpo og enda en svak svak test. 10 dpo og andre enn meg trodde på testen. En digital bekreftet det hele 12 dpo og en med ukesindikator på ikm :-D Hvordan det er mulig? Aner ikke, men dersom jeg blir gravid og er obs på å kjenne etter så er i alle fall dette 2 gangen jeg kjenner festesmerter så tidlig. :-) Jeg har vært gravid flere ganger og det er ikke alltid sånn, men forrige gang jeg kjente fikk jeg ei lita jente og jeg håper nå at jeg skal få en baby til den 7 gangen jeg er gravid.
FødtMedEnPilleiPanna Skrevet 15. november 2011 Forfatter #7 Skrevet 15. november 2011 Moro å høre alles erfaringer her Her kjente jeg det skjedde noe når jeg hadde eggløsning 17. oktober. Fem dager før forventet mens testet jeg negativt, første dagen jeg forventet mens testet jeg positivt
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 15. november 2011 #8 Skrevet 15. november 2011 jeg merka at egget festet seg, merkelig følelse, sa til samboeren at jeg tror jeg ble gravid nå! Dette var på første pp etter p-pilleslutt og befruktninga var sein i forhold til når eggløsning etter skjema skulle ha vært. Forklarte det til min lege som trodde på meg, resultatene fra tidlig ul i uke 12 stemmer også med når jeg mener at jeg ble gravid. Spent på ordinær ul...
*juble juble* Skrevet 16. november 2011 #9 Skrevet 16. november 2011 Jeg har bare visst det på mine tre yngste barn. Kan ikke helt forklare hvordan jeg merket det, bare kjente det rett og slett.....
Fru.Vestavind Skrevet 16. november 2011 #10 Skrevet 16. november 2011 Med førstemann fikk eg ein sånn "ojsann! kva skjedde no?" følelse etter samleie, og fekk etter kvart bekrefta at eg var gravid(var ikkje planlagt). Hugsar ikkje kva dato den følelsen kom, men fødselen starta på dagen eg hadde menstermin (vart fødd så vidt inn i dagen etter). UL terminen var ei veke tidlegare, men eg var heile tida sikker på at han skulle kome til mensterminen, magefølelsen sa det. Vanskeleg å forklare, det var litt surrealistisk heile greia. Denne gongen fikk eg ingen sånn "ojsann"-følelse, men visste lenge før eg skulle ha mensen at den aldri ville dukke opp. Det stemte, og heile 4dagar før forventa mens fikk eg positiv test. Har også denne gongen ein dato i hovudet som seier at fødselen startar, om det stemmer blir spennande å sjå, er nokre månadar igjen;) (dagen etter/før menstermin, alt etter om ein brukar terminkalkulatoren eller jordmor si utrekning. 3dagar etter UL-termin.) Kan sjølvsagt vere ei tilfeldigheit at eg tenker på den datoen. Synest uansett det er litt festeleg;)
tullemor_til_snart_4 Skrevet 16. november 2011 #11 Skrevet 16. november 2011 Med nr 1 var det en hann hund som gav meg tegn på at jeg var gravid en uke førjeg skulle hatt mens. Nr 2 ble avslørt pga humøret mitt i overkant av en uke før ventet mens. Med nr 3 var det liksom en stemme som sa: nå ble du gravid, rett etter samleie, 14dager etter var ikke overraskelsen stor da mensen ikke kom og testen positiv. Samme følelsen denne gangen med nr4, og jeg stussa veldig for det var 1uke etter da jeg normalt sett skulle hatt EL. Men på tidlig UL viste det seg at jeg er 1uke kortere på vei enn menstermin.... Er spent på ordinær UL til uka
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå