Gå til innhold

Fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg venter nr. 2 nå, og med nr en gikk det raske og greit.

Tok 5 timer. selvfølgelig vondt, men føler at det hele gikk veldig bra egentlig.

Nå sier alle at nr 2 kommer til å komme SÅÅÅ raskt, du rekker aldri i verden til sykehuset osv

men ER det sånn? Vil nr 2 automatisk komme raskere?

Er detveldig dumtå tenke at dette går sikkert raskt og greit?

Noen som har hatt en rask og grei førstegangs, men en helvetes andregangs??

Håper noen vil dele erfaringene sine med meg. :-D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gikk raskere, men jeg vet ikke om det er vanlig.

Skrevet

Det vanligste er at fødsel nr. to går raskere og er mindre smertefull..

Skrevet

min første fødsel varte 6 timer i sin helhet...

neste varte i 3 timer

tredje fødsel varte i 2.5 timer... (hvorav press-ut-ungen varte i 1 time og 20 min)

Fjerde fødsel tok 50 min...!

Skrevet

Mine to første fødsler varte ca like lenge ( 5-6 timer med vondt), 12 timer fra vannavgang til fødsel.

Nummer 3 kom på under 2,5 timer, nummer 4 noe lengre tid, men fra ca 4 cm tok det kun en times tid før baby var ute. Nummer fem tok 30-45 min med vondt (fra 2-3 cm til han var født)..

Så ja, noe raskere forløp har jeg erfart, men trenger absolutt ikke bli slik neste gang..

Skrevet

førstemann var ute på 4timer.

Nr2 kom på 50min. Konstatert 5cm kl. 23 og hun var ute 2350. men da hadde jeg gått hjemme med rier i 32timer først. Fra svake rier i ca 20timer til uregelmessige, sterke og korte rier de siste timene.

Riene mine blei aldri regelmessige før etter 5cm og da gikk det veldig fort!! Men hadde jo selvsagt ganske klare tegn på at ting var i gang så jeg hadde jo aldri dårlig tid. Jeg måtte lyve om hyppighet og varighet for å kunne komme inn på føden. Hadde vært der et par timer tidligere men da konstaterte de at jeg ikke var i fødsel da de ikke hadde registrert noen rier på ctg.

Så selv om den aktive fødselen var kortere med nr 2 så hadde jeg en veldig mye lengre latensfase og slet meg mye mer ut siden jeg ikke fikk til å sove eller spise noe særlig. Men den fysiske formen var fin etterpå. Enda finere enn første gang fordi jeg presset i kun 5min med nr2 mot 50min med nr1.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...