Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #1 Skrevet 13. november 2011 Vi har tvillinggutter på 2 år og 7mnd. De er nokså avhengig av hverandre og leker mye sammen både hjemme og i barnehagen. (Storebror på 4 år spilles ofte ut på sidelinjen, siden de er mest opptatt av hverandre). De har mye morro sammen og ler mye. Men det som er utfordrende, er at de ofte er slemme med hverandre. Den ene skyver den andre slik at han faller og slår seg. Eller de slår hverandre i ansiktet eller river hverandre i håret. I barnehagen hender det at de sloss så fillene fyker. Det er slitsomt. Er det noen som har tips eller råd? Er dette bare en fase som vil gå over??
Grigri m/3 gutter Skrevet 17. november 2011 #2 Skrevet 17. november 2011 Vi har tvillinggutter på 2 år og 9 mnd med en storebror som nettopp ble 5 år. Tvillingene har hatt en periode der de sloss mye, slo hverandre og det var mye skriking og gråting og dytting etc. Storebroren ser de opp til, så han holdes ikke utenfor, når han er hjemme er det heller han som styrer mye av leken. Ofte leker han en lek med en av tvillingene mens den andre sitter på fanget mitt. (Bedre enn at de krangler om hvem som skal sitte der) Ingen holdes utenfor (enda). VI har fokusert endel på å separere de selv om de er hjemme, altså at jeg og pappaen tar en hver. Vi er gjerne opptatt i forskjellige rom, så da blir det litt roligere på begge kanter. De har roet seg ned nå og sloss mindre, men fremdeles kan de bli sjalu og uenige og gråte pga det, men det er mindre fysisk nå heldigvis! Mitt eneste råd er å separere de, ihvertfall når de krangler, så får de litt pause fra hverandre. Mine ser hverandre HELE tiden, og jeg skjønner godt at de blir lei.
Lady lovely locks Skrevet 5. desember 2011 #3 Skrevet 5. desember 2011 Jeg har tvillinger (gutt og jente) 2 år og 4 mnd. Og en gutt på 4 år. Her er det jenta som er sjefen. Hun kjefter og smel, drar dytter og befaler hva gutten skal gjøre. Ofte avlyder han ,eller gir opp men noen ganger blir han sint og krangler tilbake. Det blir mye oppstyr. (Men så er de bestevenner og koser står på også da) Jeg har ingen heksekur til deg, men det beste råde jeg kan komme på er å snakke med rolig stemme å forklare. Prøve å nå inn til dem å få dem til å forstå. IKKE ENKELT. Ofte blir jeg forustrert og blåser meg opp og kjefter å bråker, men det gjør det bare værre. RO er stikkordet tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå