Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #1 Skrevet 13. november 2011 Altså, greit nok om de er "litt" verpesyke, begynner såvidt å nevne at de har lyst på unge og kanskje syns det er koselig en selv skal ha unge. Men når venninnen(e) plutselig begynner å tro hun er gravid hver bidige måned, tar på magen og kjenner det er "hardt" der, har "plutselig" fått symptomer på graviditet og div andre ting, tar negative på negative test, men tror likevel det er "noe" der.. Og MYE mer.. DET er slitsomt det. Hun går på p-piller.. Å være med på symptomjakten og praten hver eneste måned og hver samtale dreier seg om henne og en evnt baby som hun begynner å handle inn klær til og legge i en eske.. Føler det nesten er litt sykelig, at hun nesten er sjalu.. For ETT år siden var hun helt motsatt, "skrikende smådjevler" kalte hun unger/babyer før. Og nå er alt bare "nussedusseluss..." Kjenner jeg snart går GAL. Føler nesten jeg selv som er 6 mnd på vei blir litt tilsidesatt, for hun spør meg aldri hvordan jeg har det eller noe.. Kanskje jeg overreagerer eller er det andre som har det sånn eller har vært i lignende tilfeller? Går det over, eller må jeg belage meg på dette frem til hun og samboeren bestemmer seg for å prøve å få barn?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #2 Skrevet 13. november 2011 Høres ut som om hun er misunnelig på oppmerksomheten du får som gravid, kanskje hun prøver å få fokuset over på seg selv?
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #3 Skrevet 13. november 2011 Jeg får ikke så mye oppmerksomhet når jeg går gravid, og hun bor et stykke unna. Det er kun meldinger over facebook eller på mobil jeg får og disse ser hun jo ikke. Avogtil noen kommenterer et bilde jeg legger ut på Facebook, men det er såpass lite at det ikke er noe å bli oppmerksomhetssyk over. Vi har mest telefonkontakt. Fokuset har så og si nesten alltid vært rettet mot henne, men nå etter jeg ble gravid har det blitt helt ekstremt..
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #4 Skrevet 13. november 2011 Jeg også har en sånn venninne, arbeidsledig, bor hjemme med en type som bor med sine foreldre, hun går på p-piller og når jeg fortalte at jeg var gravid måtte hun ta test også den var vist "ugyldig" , så mista jeg desverre spira mi og fortalte det, da hadde vist hun også blødd litt da, g jeg blir så sur fordi om vi var like langt på vei (9uker) så ville hun vel merka litt mer enn en liten blødning, når hun fikk flere negative tester.. sikkert bare oppmerksomhet, og hun hadde jo ikke sagt noe til tyen sin, noe som ser meg at noe skurrer litt.. må sies at både jeg og samboerne har tatt henne i MANGE løyner tidligere.. Hun dro og bestilte seg barnevogn til 8000 kr fordi hun hadde lyst på barn (hadde vært sammen med en fyr i 1 uke..) og kjøper stadig barneklær.. men hun har aldri vært gravid.. må sies at hun avbestilte vogna fordi hun ikke kunne betale den..
Anonym bruker Skrevet 13. november 2011 #5 Skrevet 13. november 2011 Ja, hun her venninnen min har visstnok også vært gravid og hun "kastet" som hun så fint kaller det. Ikke noe blod, men en slimpose som lå i dass.. ?? Hun gikk på p-piller da også. Skal også sies at hun og samboeren har IKKE noe stabilt forhold, de småkrangler hele tiden og han truer med å stikke av hver bidige gang. Han tar heller ikke noe vare på henne i det hele tatt. Hun har heller ikke jobb nok til å kunne gå ut og ta permisjon med ok lønn. Og leier der hun bor og har såvidt råd til noenting. Kjøpt en blå og en rosa vinterdress, og sier hun er "vandt med bebiser" for hun har jo hester (den ene har hun hatt siden han var fole), og hunder (har hatt 2 kull) og en drøss med katter (oppdrettskatter, og har hatt MANGE kulle der også).. Trodde ikke dyrekulle gjorde en klar for barn akkurat, ellr er jeg på jordet? HI
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #7 Skrevet 14. november 2011 Hvor gammel er denne venninna di?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #8 Skrevet 14. november 2011 har heldigvis ingen venninner som er så ekstreme da. Har ei venninne som ligger rundt, og tror hun er gravid hver eneste mnd. Tar altid masse tester, og løper ned legekontoret med tisseprøver for å sjekke. Hun vil liksom ikke ha barn, men hver mnd får jeg mld med at hun er sååå bekymret og at mensen ikke er kommet. Ber hun bruke kondom, har og gitt hun en pakke, men samme maset hver mnd. Har til og med tatt sexpraten med henne om sykdommer osv, mn vil fortsatt ikke bruke kondom.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #9 Skrevet 14. november 2011 Ærligtalt. Spiller det noen rolle ? Jeg har ei veninne på 35 år jeg som er akkurat slik HI beskriver. Trenger ikke være 16 år.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #10 Skrevet 14. november 2011 "slimpose" som lå i do kan jo forekomme ved spontanabort. Jeg mistet i uke 13 en gang. Var ikke mer enn 15 år og var livredd. Da var det en slimting i do. Mamma måtte se på den og vi ringte legen med en gang. Men skjønner deg godt hi, er håpløst med slike veninner som gjør slik. Har selv ei som stadig kjøper seg babyklær osv. ADLRI vært gravid, går på ppiller og har ingen partner. Men de får holde på som de vill.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #11 Skrevet 14. november 2011 Har selv hatt MA og SA, og jeg har ikke fått denne slimposen uten blod. Derfor jeg ikke trodde det var vanlig, men da var det vel SA hun hadde likevel :/ HI
Anonym bruker Skrevet 14. november 2011 #13 Skrevet 14. november 2011 Hehe. Burde nesten tatt "sexpraten" med denne venninna mi også, for er jo MANGE ting hun lurer på, og som hun ikke finner ut av selv. Og så tror hun at hun har et SÅ mye bedre sexliv enn meg (hun tror vi bare har misjonæren blandt annet...:/ ikke vet jeg hvor hun har fått den ideèn fra, men regner med det kommer av at vi ikke vil ha trekant og firkant med noen..) Denne måneden VILLE hun ikke ta test, for hun likte ikke at den var negativ hele tiden... Men har spurt henne om andre ting hun merker (symptomer), og med alt det hun merker burde hun vært hos legen.. Om hun ikke er hypokonder.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå