Gå til innhold

Oppskrift på hjemmelaga pizza,noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har en god oppskrift på pizzadeig og flere forslag til fyll?

Veldig kjekt å lage og fryse ned,og ta opp om man har lange dager på jobb:-)

Eventuelt andre ting jeg kan lage og fryse ned,som bare er å ta opp å varme?

Jeg og samboer bor alene,og ofte jobber vi 12-15 timer pr dag,så må ærlig innrømme at det ikke er potetmiddag vi har hver dag... :P

Hilsen prøver^¨

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4 dl lunket vann

2-3 ss olje

litt salt

nesten en hel pose tørrgjær

mel (så fint eller grovt du ønsker) til passende deigkonsistens.

Hev minst en halv time og kna ut i bakepapirkledd langpanne med enten våte fingre eller hender fulle av mel (jeg pleier ha litt klissete deig).

Ha på en god pizzasaus, jeg kjøper på glass.

Stek en pakke karbonadedeig og en pakke smårettbacon i panna og krydre med salt, pepper og pizzakrydder, ha over pizzasausen.

Ha på grønnsaker du liker, vi bruker løk, paprika, ananas og sopp. Ha på ost og pepperoni.

Nam :)

Skrevet

Her har jeg en jeg pleier å lage :

Deig-

2,5 dl lunket vann

en pose tørrgjer

1 ts salt

2 ss olje

Mel (ikke for mye)

Hev i 15-20 min

Pizza saus

Bruker en pose med toro spaghettisaus,men har 3 dl vann i stedefor 4 dl.

Tilsetter grovkvernet pepper, oregano,hvitløk,litt chillipulver...smaken er som baken.

Smører fyllet utover bunnen, tar på ost. halvsteker baconskiver og legger oppå, oppskjært piknikskinke,pepperoni,litt mais og evnt ananas.

stekes 225 grader i ca 18-20 min midt i ovnen

Rømmedressing:

Halv rømmeboks, 2-3 ss majones, salt, pepper, 2 fiiinhakket hvitløksfedd ,litt finhakket persille/evnt en klype tørket persille:)

Namnam :)

Skrevet

Deig:

1/2 pk gjær

1,5 dl lunkent vann (rør ut gjæren i dette)

1,5 ss olje

mel til slipper bollen

La heve ca 1/2 time. Stekes på 225 C ica 10min.

Ta på sausen først, selvsagt : )

1boks hakket tomat

karbonadedeig

litt ketchup/ tomatpure

krydder/urter etter smak

(vi har i sånne fryste spinatbiter også, kjempegodt)

brun karbonadedeig, ha i tomater. Mos med en potetmosegreie. Ha i ketchup/pure og urter/krydder etter smak. Rør ev inn litt maisennamel for å få den litt tykkere.Ha på bunnen og strø på ost.

Vi dobler oppskriften og har da nok til 8+

Skrevet

Jeg pleier aa bruke oppskrift fra matprat.no, det er for ost og skinkehorn, og fungere kjempebra til pizza og lignede. Mann og barn elsker det, selv om det tar litt tid, 2-3 timer, er vel verdt det. Det er mulig aa bytte ut meltyper, og det er oppskrift for dette hvis man soker etter horn, mener det er veldig lik den jeg bruker. Veldig enkel, og god. :)

http://www.matprat.no/kos/koseoppskrifter/ost-og-skinkehorn/

Det vi bruker til saus er enten hjemmelaget eller pose/ferdiglaget glass avhengig av tid.

Hjemmelaget:

1l boks tomatpure

1-2 dl vann

2 tomater

2ss olje

1ts oregano

1ts paprikapulver

litt salt og pepper

4-6 sjampinjong/champignon (velg hvilken stavelse som passer en:))

1 liten lok (engelsk tastatur :( )

3-4 fedd hvitlok

evnt annet kydder som man liker og synes passer, jeg tar det som jeg selv synes passer. Pasta krydder f.eks. Her kan man bestemme mye selv hva man onsker med. Tomatene, vann og oljen ser jeg paa som basen.

Finhakker lok og tomater, deler soppen i skiver og har i alt i en kasserole. Bruker vann til aa jevne det ut slik at den taaler aa koke ned litt, mindre tid, mindre vann, Tar det opp til kok, og deretter paa lav temperatur. La koke i 20-30 min, kjole ned og den skal vaere klar.

For selve pizzaen, legge ut deigen, smore ut sausen, og legge paa mozarella ost, evnt annet ost. Deretter legge jeg paa kjott og annet.

Bacon , sopp, tomat, paprika, lok, spansk chorizo, ananas, skinke. Det som er tilgjenglig evnt onsket den dagen.

Lykke til :)

Skrevet

Deigen fra en av de andre oppskriftene.

Enkel tacopizza:

Stek kjøttdeig med tacopulver.

smør pizzabunnen med ferdig tacosaus og ha på kjøttdeigen, en liten boks mais, en halv løk i små biter og litt paprika. Strø over ost.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...