Gå til innhold

Ikea-kjøkken, gode og dårlige erfaringer?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å kjøpe kjøkken på IKEA.. Noen som har tips? Og vil de på varehuset hjelpe oss i planleggingen? Hva er lurt, og hva bør vi unngå?

Hva med hvitevarene derfra, er de bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kjøkken derfra! Er kjempefornøyd! Anbefaler å kjøpe blandebatteri og avtrekksvifte ett annet sted. Hvitevarene er bra, men kun de dyreste utgavene de har der!

Du tegner først opp på data selv og så får du hjelp og gjennomgang etterpå;)

Vi sparte 200 000 kontra sigdals tilbud;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Ikeakjøkken og er superfornøyd. Ingenting å utsette på det. Signerer første anonym, styr unna Ikeas blandebatterier, snakk med den rørleggeren du skal bruke når du setter opp kjøkken - de fleste rørleggere nekter å montere ikeas blandebatterier, det sier vel det meste...

 

Hvitevarene er supre, skulle jeg hatt noe å utsette på dem må det være overkurven i oppvaskmaskinen, høye glass velter i den og utnyttelsen er ganske klønete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk INGEN hjelp når vi var og skulle kjøpe IKEA-kjøkken. Så vi droppa det. Har hørt det er i ok kvalitet, men om dere skal gå for noe ekslusivt så hadde jeg valgt noe annet.

Vi gikk for Kvik. Og vi er veldig fornøyde =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle velge ikeakjøkken, men etter å ha brukt evigheter på oppmåling og tegning på dataen og alt var klart for bestilling, så viser det seg at Ikea bare monterer opp på gitte postnummer og mitt var ikke ett av de.

 

Ufattelig dårlig service. Ikke var det lett å finne ut av dette på sidene deres heller.

Ble oppmerksom på det hos forhandler, gikk hjem for å sjekke og brukte lang tid på å finne ut hvor disse opplysningene om hvor de ikke monterer, stod oppført.

 

Men hadde de montert, så hadde jeg helt klart valgt ett ikeakjøkken.

 

De fleste jeg kjenner som har fikset kjøkkenet sitt de siste årene, har gått for ett av ikea sine og de er fornøyd med det meste , bortsett fra oppvaskmaskin, komfyr og de berømte blandebatteriene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan intergrere alle andre merker av hvitevarer i ikea-kjøkkenene! Det er stort sett standard mål på alt!

 

Når det gjelder blandebatteriene, har jeg hørt at de på ikea er minst like gode som de som rørleggeren selger! De på ikea er i tillegg energibesparende! Det er bare det at ikea sine blandebatterier har 10 års garanti, og det er lenger garanti enn det rørleggeren har jo arbeidet sitt... Så om det skulle skje noe, vil rørleggeren få problemer... Og så vil jo gjerne rørleggerene selge sine egne, dyre blandebatterier da! Og da er det klart at de "rakker" ned på IKEA sine!!!

 

Vi er iallefall veldig godt fornøyd med vårt kjøkken derfra, har et som heter Lidingø.. Får masse skryt av besøkende iallefall =)

God hjelp fikk vi på ikea da vi kjøpte det også, men da hadde vi planlagt og gjort en del av jobben hjemme først, som det er forventet at vi skal.

Fikk en del tips av kjøkkenkonsulenten, og gjorde om litt på løsningen på varehuset, og vi ble bare mer fornøyd!

 

Elsker ikea!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at andre rørleggere ikke vil montere Ikea blandebatterier, sier jo ingenting om blandebatteriene da. Mannen min jobber bl.a med varmepumper og han monterer ikke pumper av merker som han ikke selv forhandler. Ikke bare fordi han vil selge dem selv, eller fordi andre merker ikke er gode nok, men nettopp pga dette med garantier og diskusjoner om det er montøren eller produktet som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Superfornøyd med vårt IKEA-kjøkken, som blir fire år til våren! Vi betalte ca 40000,- for selve kjøkkenet(pluss 3000,- i frakt), men kjøpte hvitevarene på Elkjøp. Har integrert ovn, micro og vaskemaskin(alt fra electrolux), koketopp i Miele og kjøleskap i LG.

Gjorde jo all jobben selv da, både planlegging og oppsetting, faktisk hadde jeg vel aldri vært på et IKEA-senter da vi bestilte kjøkkenet.. :)

 

Her kan du se noen (dårlige) bilder av kjøkkenet:

http://herigstad.wordpress.com/2010/05/08/hilde-velkommen-inn/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøpte blandebatteri fra Ikea og rørlegger ville ikke sette det inn. De kunne ikke gå god for kvaliteten. Ikke fordi det kom fra Ikea, men fordi trykket i vannrørene i Norge er høyt. Hvis jeg ikke tar helt feil er Ikeas beregnet på 2 bar og trykket i rørene våre på 8 bar.

Så dere tar en sjanse ved å bruke de. Søsteren min kjøpte det dyreste blandebatteriet for kjøkken og det tok ikke mer enn et år før det var slarkete og lakk. Synd, for de har et tøft utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig flott kjøkken du har, Miztery!! Det er utrolig viktig at det er "ferdig" ja, et kjøkken er liksom ikke helt komplett før lister og foringer er på plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har faktisk satt opp flere IKEA-kjøkkener, og vært fornøyde hver gang. har flyttet noen ganger. Fordelene er at det nå går som en lek og en dans å skru sammen IKEA-skapene. Også finner man ut hvilke innredninger osv man er mest fornøyd medkjøper dem med en gang.

 

Vi har også blandebatteri fra IKEA, men der må jeg henge meg på klagekoret: Ikke fornøyd, det vil bli byttet om ikke alt for legne selv om det bare er to år gammelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt IKEAkjøkken i ca 3 år og er kjempefornøyde. Kommer til å velge IKEA i vårt nye hus også, men kommer til å kjøpe hvitevarene + oppvaskkummen et annet sted. Kummen ble veldig fort ripete og det er litt sølete at man må ned i vannet for å åpne sluken - mange andre vasker har en hendel på oppsiden for å åpne den. Blandebatteriet vårt er helt i orden 3 år etter, så det hadde jeg lett kjøpt igjen.

 

Jeg brukte en god del tid på å tegne og måle opp grovskissen til kjøkkenet, så fikk vi kjempegod hjelp på varehuset til den siste finishen. Strålende service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...