Gå til innhold

Egoistisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Vet egentlig ikke helt åssen jeg skal skrive dette, strever litt for tiden og har faktisk begynt å tenke litt. Vi har flyttet litt i det siste, og jeg har ikke hatt mye jobb, nå har jeg veldig lite, og da mener jeg lite. snakker om 3-4 timer annen hver uke. Typen min jobber som lærling, og han må betale alt! Og nå er jeg gravid! Er i uke 8. føler meg så slem å så uverdig. Men han sier vi klarer dette og er så snill! Vi begge har ønsket dette med en liten en, så har ikke gått på p-pille. hadde en S.A i juni, og vi ble veldig lei oss. Nå som vi fikk det til igjenn har jeg begynt å tenke på om jeg virkelig burde dette. Strever litt med angst fra før, så har ikke vært veldig flink til å prøve få tak i en jobb, nå som jeg er gravid er dette noe som jeg føler på meg, og føler meg skikkelig dum for. Og pga angsten føler jeg dette ihvertfall er helt håpløst for meg. Mens familie og folk rundt maser på meg om at jeg må få meg jobb å jeg svarer som om jeg prøver på dette. Men innerst inne er jeg rett å slett redd.

Jeg skjønner ikke åssen jeg skal klare få ting til å gå. Leser så mye om dette med graviditet og ikke arbeid. Mange som hisser seg opp med dette. Ser sjøl at det er dumt nå som jeg sjøl er i knipa. Men jeg nekter å ta abort! Vet ikke hva jeg skal gjøre, for vi har ønsket, og egentlig prøvd litt på å få dette til med barn. vi begge viste jeg ikke hadde mye penger og at jeg er til tider deprimert og strever veldig med angst. Føler meg veldig uverdig. Huff, vet ikke hvor jeg vil hen med dette.

Urolig jente i 20 åra

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg blir stadig vekk forundret over at folk som verken har jobb eller penger bevisst går inn for å sette barn til verden.

Skrevet

Klarer dere å leve to stykker på en persons lærlingelønn?

Skrevet

Dette får dere til! Nei, det er nok ikke ideellt å få barn når man ikke har fast inntekt, men nå er du gravid og det skal du glede deg over, fokuser på det positive! Ta kontakt med NAV snarest og be om rådgivning. Du kan ha krav på en del støtte, og jo mer du vet om dette jo enklere er det for deg å vite hva du har å forholde deg til når babyen kommer.

Du er fortsatt bare 8 uker på vei og har god tid til å jobbe mer, ikke vær kresen, ta det du kan få av jobber for å opparbeide deg retten til foreldrepenger.

Lykke til, dette går fint! :)

Skrevet

Støtte? Engangsstønaden rekker ikke langt....

HI, du må bare komme deg ut i jobb.

Skrevet

Gjort er gjort, men det er ikke vanskelig å skjønne at det sliter på ham å ha tre barn med tre kvinner (selv om han bor sammen med deg og barnet).

Skrevet

Eh.. ops. Dette skulle egentlig være et svar i tråden "Han knuser mine drømmer". Lettere hvis folk skriver mer i overskriften om hva saken dreier seg om :-)

Skrevet

Du sier du ikke vil ta abort, og det er jo ditt valg.

MEN dette burde du tenkt på mens eller FØR dere begynte å prøve. Når en velger å få barn så BURDE en ha jobb, med såpass grei inntekt, en plass å bo og en nogenlunde bra psyke.

Du er ikke uverdig som en evnt kommende mor, men syns det var rimelig dumt tenkt å sette en unge til livs når en ikke har noe stabilt rundt seg.

Men jeg har nå sett folk har klart seg gjennom kriser og kniper før, det gjelder bare å se og tenke på det positive, snu på ting og finne løsninger. Kanskje har du venninner selv som har klær eller ting de ikke lenger har behov for og kan låne eller gi videre. En baby koster mye.

Hilden 21 år, med hus og god jobb.

Skrevet

Først og fremst må jeg si at enkelte her inne er utrolig lite sympatiske.

Nei, det er ikke ideelt å planlegge barn når man såogsi ikke "eier nåla i veggen", men man finner alltids en løsning om man vil det nok.

Jeg skjønner at dette er en vanskelig situasjon for dere, og det beste rådet jeg kan gi deg er å søke jobber så fort som mulig.

Om det så bare er en 50% stilling, så vil det hjelpe deg mye når barnet kommer da du har fått mulighet til å spare opp litt penger og i tillegg vil få fødselspenger det første året etter at barnet er født.

Ønsker deg all lykke til :)

Skrevet

Der kastet du deg selv til hyenene HI... Forbered deg på å bli spist levende!

Skrevet

Dette klarer dere! Men kom deg ut i jobb, så du får foreldrepenger! Da er inntekten sikra det første året! Ta hvilken som helst jobb!

Kjøp alt av utstyr og klær brukt! Og kun det nødvendige! Dere MÅ ikke ha stellebord! Dere kan bytte på et håndkle på senga, og bade han i vasken de første mndene og så ta han med i dusjen. Vogn er greit å ha, men ikke simo til 7000... osv..

Kan typen din ta ekstrajobb? Iallfall før babyen kommer? Så dere får spart litt..

Skrevet

Vi er sympatiske. Mot det ufødte barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...